עסקי ספורט

לפני המשחקים האירופים: טקס הזיכרון המרגש בפולין

משלחת הספורטאים למשחקים האירופיים שיחלו היום (רביעי), נכחו אתמול בטקס לזיכרון השואה. בטקס סיפרה את סיפור חייה חנה גפרית שהייתה בת 4 בזמן המלחמה
מערכת ice | 
משלחת הספורטאים למשחקים האירופים (צילום משלחת הספורטאים למשחקים האירופים)
אתמול (שלישי), יממה לפני טקס הפתיחה של המשחקים האירופיים 2023 בקרקוב, פולין, התקיים טקס באושוויץ-בירקנאו בהשתתפות 60 חברי משלחת הספורטאים לתחרות. באירוע, שיתפה את סיפור חייה ניצולת השואה חנה גפרית במקום הנורא בו נרצחו מאות אלפי יהודים. היא סיפרה לחברי המשלחת על הטרגדיה של משפחתה והתלאות הנוראות שליוו את הישרדותה כילדה בת 4 בפולין בזמן השואה.
בנה של גפרית, פרופ' עופר גפרית, ליווה אותה והגיע לראשונה גם הוא למחנה ההשמדה. את הטקס המיוחד ליווה הזמר גיא מזיג ב-3 שירים, האחרון שבהם – התקווה. בטקס גם נשא דברים שגריר ישראל בפולין, יעקב לבנה.

יו"ר הוועד האולימפי, יעל ארד, אמרה בנאומה: "חנה יקרה, בעומדינו כאן במקום הנורא הזה אני מבטיח לך וכל שורדי השואה היקרים, בשם כל ספורטאי המשלחת, שבכל תחרות בה נשתתף נישא בליבנו את זכר 6 המיליונים שניספו בשואה ובהם בני משפחות רבים של כולנו. עמידתנו כאן היום היא חוליה נוספת בשרשרת הבין-דורית של עם ישראל ואנחנו גאים על הזכות הזו. היום יותר מתמיד".
המשחקים האירופיים ה-3 יתקיימו בין ה-21 ליוני ל-2 ביולי בהשתתפות 48 מדינות, 7200 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-25 ענפי ספורט על 243 מדליות ו-124 מכסות לפריז 2024. רוב התחרויות יעניקו ניקוד לדירוג האולימפי, מספר ענפים מצומצם יוכל לספק כניסה ישירה לפריז.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה