עסקי ספורט

זהבי, בניון, אבדיה: המרוויחים הגדולים בספורט הישראלי

אם פעם הספורט הישראלי היה מועט תקציבים וגדולי הספורטאים ניו מוחתמים עבור פרוטות וסידור עבודה, הרי שבשנות ה-2000 לא מעט ספורטאים ומאמנים ישראלים כבר עלו לליגה גבוהה בהרבה של הכנסות. לפניכם רשימת המרוויחים הגדולים בספורט הישראלי בשנות המילניום
מערכת ice | 
ערן זהבי (צילום אינסטגרם)
לכבוד החגים הבאים עלינו לטובה, הנה לפניכם כמה ישראלים שיש להם סיבות טובות לחגוג עם תפוח בדבש. אם פעם הספורט הישראלי היה מועט תקציבים וגדולי הספורטאים ניו מוחתמים עבור פרוטות וסידור עבודה, הרי שבשנות ה-2000 לא מעט ספורטאים ומאמנים ישראלים עלו לליגה גבוהה בהרבה של הכנסות. נביא בפניכם, לפי סדר כרונולוגי, את המרוויחים הגדולים בספורט הישראלי מתחילת המילניום. מדובר במרוויחים הגדולים לעונה אחת, לפי נתונים שמביא היום אתר ספורט5. 
הרשימה שלהלן עוסקת בספורטאים עצמם, אבל נזכיר שני שמות של מאמנים שהרוויחו בגדול: אברהם גרנט, שהרוויח ב-2007 כמאמן צ'לסי כ-20 מיליון שקלים, ודיוויד בלאט, שכמאמן קליבלנד מה-NBA הרוויח ב-2014 כ-17.5 מיליון שקלים.
● אייל ברקוביץ', מנצ'סטר סיטי, שנת 2001, שכר של כ-9.1 מיליון שקלים: בעונה זו הקוסם היה שווה כל פאונד. הוא עזר מאוד למנצ'סטר סיטי לעלות ליגה לפרמיירליג.
● טל בן חיים, פורטסמות', שנת 2009, שכר של כ-16.6 מיליון שקלים: הבלם, שכבר הרוויח קודם כ-60,000 ליש"ט לשבוע בצ'לסי, הרוויח טוב מאוד גם בפורטסמות', שאיתה אמנם ירד ליגה אך גם העפיל לגמר הגביע באותה העונה.
● יוסי בניון, ארסנל, שנת 2011, שכר של כ-24 מיליון שקלים: בניו הוא לא רק מהשחקנים הגדולים שהיו לכדורגל הישראלי, אלא גם המרוויח הבכיר, בזכות השכר שקיבל בקבוצות כמו ווסטהאם, ליברפול (45 אלף ליש"ט בשבוע) וצ'לסי. 
● ביברס נאתכו, צסק"א מוסקבה, שנת 2014, שכר של כ-11 מיליון שקלים: נאתכו הוא מעמודי התווך של נבחרת ישראל, כשאת הכסף הגדול הוא ראה בשנותיו ברוסיה (צאסק"א, קאזאן), וכן ביוון (אולימפיאקוס).
● עמרי כספי, סקרמנטו וניו אורלינס, עונות 15/16 ו-16/17, שכר של כ-11.75 מיליון שקלים בכל עונה: בכל העונות ששיחק באמריקה, הרוויח בסך הכול הישראלי הראשון ב-NBA סכום של 17.8 מיליון דולר. בעונות 15/16 ו-16/17 כאשר בשתי העונות המדוברות, הוא השתכר כ-6 מיליון דולרים תוך שנתיים.
● ערן זהבי, גוואנגז'ו, שנת 2018, שכר של כ-43 מיליון שקלים: בפברואר 2018 חתם זהבי על חוזה חדש בקבוצה לשלוש שנים תמורת שכר מטורף, שאף ישראלי אחר לא התקרב אליו. בנוסף לשכר הבסיס זהבי גם קיבל בחוזה בונוסים נכבדים על כל שער ועל הישגים כמו מלכות השערים.
● דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס, עונת 2023/24, שכר של ירוויח כ-21.9 מיליון שקלים. הכוכב הישראלי שמרוויח הכי הרבה בימים אלה הוא אבדיה הצעיר, הישראלי השלישי אי פעם ב-NBA, שנבחר בבחירה התשיעית בדראפט 2020. בעונה הקרובה הוא צפוי להרוויח קרוב לחמישה מיליון דולרים. אתמול דווח כי הקבוצה תממש את האופציה על השחקן גם לעונה רביעית (2023/24), אז הוא צפויע להרוויח יותר משישה מיליון דולרים לעונה.
*הסכומים שמצוינים בידיעה הינם על פי דיווחים מהארץ ומהעולם.
*הסכומים מצוינים בשקלים לפי השערים של אותה התקופה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה