עסקי ספורט

ברצלונה וריאל מעל כולם: אלו 10 המועדונים השווים בעולם

במגזין 'פורבס' דירגו את מועדוני הכדורגל בעלי השווי הגבוה ביותר בעולם, כאשר הבלאנקוס והיריבה המרה מקטלוניה מתמודדות ראש בראש על המקום הראשון. דומיננטיות אנגלית בעשירייה, וגם: עסקאות הענק שבדרך
מערכת ice | 
ברצלונה וריאל מדריד (צילום אינסטגרם)
מחר (שבת) תתמודד ריאל מדריד מול ליברפול בגמר ליגת האלופות ותנסה לזכות בתואר בפעם ה-14 בתולדותיה. בינתיים, מגזין 'פורבס' פרסם היום (שישי) את רשימת המועדונים השווים ביותר בעולם, כאשר אלופת ספרד ניצבת במקום הראשון מעל כולם, עם שווי כולל של 5.1 מיליארד דולר, מדובר על עלייה של 7% משווייה של הקבוצה ב-2021. השווי נמדד על ידי פרמטרים שונים כמו הכנסות צפויות, שווי שחקנים, מכירת כרטיסים למשחקים, בעלות האצטדיון, מכירת מוצרי מרצ'נדייז, הון עצמי של בעלים, ועוד. 
השווי המוערך נובע בין היתר משיפוץ אצטדיון הקבוצה, הסנטיאגו ברנבאו, שיפוץ שעלותו מוערכת בכ-850 מיליון דולר, אך צפוי להכניס למועדון כ-379 מיליון דולר במסגרת הסכם בו העניקה לבית ההשקעות "סיקס סטריט" את הזכות להפעיל עסקים בסביבת האצטדיון המשופץ. אם זה לא מספיק, ריאל צפויה להכניס לקופתה לפחות כ-100 מיליון אירו בעקבות העפלתה לגמר ליגת האלופות. 
מי שניצבת בצוותא עם ריאל במקום הראשון היא יריבתה המרה, ברצלונה, שמצליחה להתאושש לאט לאט מהמשבר הכלכלי העמוק שפקד את המועדון, עם שווי כולל של . כזכור, הקטלונים חתמו על הסכם חסות ארוך טווח מול פלטפורמת ההאזנות 'ספוטיפיי', שצפוי להכניס למועדון כ-458 מיליון דולר. על פי הדיווחים, בארסה קרובה להבטיח הכנסה נוספת כשהיא צפויה לסגור בקרוב עסקה בגובה 960 מיליון דולר בנק ההשקעות גולדמן זאקס ו-All Sport Finance בתמורה לנתח של 30% מהכנסות השידורים של הקבוצה. 
למרות הכישלון המקצועי ואי ההעפלה לליגת האלופות, מי שסוגרת את הפודיום היא מנצ'סטר יונייטד שניצבת במקום השלישי עם שווי של 4.6 מיליארד דולר. אחריה ניצבות ליברפול (4.45 מיליארד דולר), באיירן מינכן (4.275), מנצ'סטר סיטי (4.25), פאריס סן ז'רמן (3.2), צ'לסי (3.1), יובנטוס (2.45) וטוטנהאם סוגרת את העשירייה (2.35).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה