עסקי ספורט

אבל בספורט הישראלי: אחד מגדולי המנהלים נפטר בגיל 85

צבי ורשביאק שעמד בראש הוועד האולימפי כ-16 שנים, בין 1997 ל-2013, הלך לעולמו. שר התרבות והספורט מיקי זוהר כתב על איש הספורט המנוח: "צבי ורשביאק ז"ל הטביע חותם עמוק על הספורט הישראלי ועל דורות של ספורטאים. הוא עמד בחזית ההתפתחות וההישגים של הספורט בזירה הבינלאומית"
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אבל בספורט הישראלי. צבי ורשביאק ששימש יו"ר הוועד האולימפי בישראל בעבר, נפטר היום (ראשון) והוא בן 85. עמד בראש הוועד משנת 1997 עד 2013, בטרם הוחלף על ידי יגאל כרמי שכבר הספיק לסיים את תפקידו לטובת היו"ר הנוכחית יעל ארד.
בשיחה עם ישראל היום אמר מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג: "עבדנו מאוד קרוב ביחד הרבה מאוד שנים. כל תקופתי כמנהל היחידה לספורט הישגי הייתה כשהוא היה יו"ר הוועד האולימפי. היינו במספר משחקים אולימפיים ביחד. צבי היה איש מאוד דומיננטי, יש לו זכויות רבות ללא צל של ספק. הוא תמיד ידע לנתח דברים בצורה מאוד ריאליסטית וחכמה. גם אחרי שסיים תפקיד הוא שימש לי כאוזן קשבת. הוא נשאר כחבר בוועדת המלגות לספורטאית והיה פעיל בה, בהתנדבות. תמיד היה אפשר לשמוע ממנו עצה חכמה והוא נתן אותה. היא ליווה את הספורט ואותי באופן אישי הרבה מאוד שנים".

גם שר התרבות והספורט מיקי זוהר כתב על איש הספורט המנוח: "צבי ורשביאק ז"ל הטביע חותם עמוק על הספורט הישראלי ועל דורות של ספורטאים. הוא עמד בחזית ההתפתחות וההישגים של הספורט בזירה הבינלאומית. הוא עדיין זכור לי עוד מימי כחבר הנהלת מכבי ישראל ויו״ר קבוצת הכדורסל בקרית גת שהוא סייע לה המון. בזכות מנהיגותו, חזונו, ומסירותו, הספורט הישראלי צמח, פרח והצליח להגיע להישגים היסטוריים, והשפעתו ניכרה שנים רבות בכל רמה של הספורט במדינה. יהי זכרו ברוך". 
ארד, מסרה את תגובתה: "לאחר זכייתו של גל פרידמן במדליית הזהב הראשונה לישראל במשחקים האולימפיים באתונה 2004, ורשביאק הוביל להסכם הפילנטרופיה המשמעותי עם משפחתו של הנדבן היהודי האוסטרלי סידני פרנק ולהקמת הקרן האולימפית שמשרתת את הוועד האולימפי בישראל עד ימינו. בנוסף, הוביל יחד עם ההנהלה בשנים ההן את הקמת המוזיאון האולימפי הראשון בישראל, החוויה האולימפית שמשמש להפצת הערכים האולימפיים לעשרות אלפי מבקרים בשנה – ילדות וילדים, בני נוער מרחבי הארץ, חיילים ומשפחות. גם לאחר פרישתו המשיך צביקה להיות חבר במוסדות הוועד האולימפי ובקרן האולימפית ולתרום מניסיונו".
לסיום מסרה: "כשבועיים לפני המשחקים האולימפיים בפריז הוא התקשר אליי ואל גילי לוסטיג לאחל בהצלחה, הוא היה איש מיוחד, חרוץ , איש של פרטים ודעתן, כולנו עצובים על לכתו ומחבקים את משפחתו. יהי זכרו ברוך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה