עסקי ספורט

מטורף: איש העסקים רוכש קבוצת כדורגל תמורת כ-2.4 מיליארד שקל

עידן חדש באברטון: מועדון הכדורגל מליברפול, שנמצא בשנים קשות מאוד בהן נקלע לבעיות כלכליות וכמעט ירד במספר הזדמנויות שונות ליגה, עומד להירכש על ידי קבוצת פרידקין האמריקאית, שהגיעה לסיכום על רכישתה של הקבוצה הכחולה מליברפול תמורת סכום מטורף על כל הדעות שמוערך בכ-550 מיליון אירו (כ-2.35 מיליארד דולר)
מערכת ice |  2
איצטדיון כדורגל הדמיה (צילום גולדשמידט ארדיטי בן נעים אדריכלים)
קבוצת הכדורגל אברטון, היא ללא ספק אחת מהקבוצות הגדולות בתולדות הכדורגל האנגלי. המועדון הכחול מליברפול, שזכה בעבר ב-9 אליפויות באנגליה, נמצא בשנים קשות מאוד בפרמייר ליג, כאשר היריבה העירונית ליברפול מסתכלת עליו כמעט תמיד מלמעלה, וכבר מספר שנים שאברטון מתמודדת על ירידה וניצלת בעור שיניה, כאשר גם המצב הכלכלי הקשה במועדון אינו מזהיר.
אלא שהיום (שני) אוהדי הטופיז קיבלו את הבשורה המשמחת ביותר שקיבלה בשנים האחרונות, או אפילו אפשר להגיד בעשורים האחרונים, אחרי שקבוצת פרידקין האמריקאית, הגיעה לסיכום על רכישתה של הקבוצה הכחולה מליברפול תמורת סכום מטורף על כל הדעות שמוערך בכ-550 מיליון אירו (כ-2.35 מיליארד דולר).
הקבוצה, בבעלות דן פרידקין ובנו ראיין, כבר נמצאת מזה תקופה העולם הכדורגל ומחזיקה בבעלות על קבוצת הכדורגל האיטלקית רומא. פרידקין הוא איש עסקים ממולח, אשר מחזיק בהון אישי שמוערך בכ-7.6 מיליארד דולר שמגיע בעיקרו מעסקיו בתחום המלונאות והרכב. קבוצת פרידקין תרכוש את הטופיז מאיש העסקים הבריטי-איראני פרהאד מושירי.
אוהדי אברטון כבר נשמו לרווחה בשבועות האחרונים אחרי שנודע כי מי שעומד לרכוש את המועדון הוא ג'ון טקסטור, איש העסקים האמריקאי שמחזיק ב-45% ממניות קבוצת קריסטל פאלאס, גם היא מהפרמייר ליג, אך העסקה ירדה מהפרק אחרי שלא הצליח למכור את המניות שלו בקבוצה הלונדונית, אך כעת אברטון בדרך לעידן חדש.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    550 מיליון יורו
    דיוויד 09/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    550 מיליון יורו הם לא 2.35 מיליארד דולר אלא 610 מיליון דולר או 2.30 מיליארד ש"ח
    סגור
  • 1.
    הגיע הזמן
    אלמוני וטכנוקרטי 09/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלוואי ויתחיל עידן חדש בצד הכחול של ליברפול
    סגור