עסקי ספורט

פריז 2024: האיראני שחגג בתנועות המקושרות לדאע"ש ואיבד את מדליית הזהב

מתמודד איראני במשחקים הפראלימפיים קבע שיא עולמי, זכה במדליית זהב וחגג בדרך שנויה במחלוקת שגרמה לו לאבד את המדליה
מערכת ice | 
איראן (צילום freepik)
בעוד שישראל חוגגת את הצלחותיה האדירות של הנבחרת הפראלימפית, איראן איבדה מדליית זהב בשל אירוע חריג. סאדג' בית סייח האיראני, התחרה אמש (שבת) בזריקת כידון בקטגוריית F41  במשחקים הפראלימפיים בפריז 2024 וקבע שיא עולמי עם תוצאה של 47.64 מטר. זמן קצר לאחר שזכה הוא נצפה חוגג עם תנועת יד שנויה במחלוקת והנפת דגל בעל משמעות דתית.
שני אירועים אלו מהווים הפרה של קוד ההתנהגות האתי של הוועד האולמפי הבין לאומי, ולכן קיבל כרטיס צהוב על כל אחד מהמקרים, על תנועת עריפת הראש ועל הנפת דגל בעל משמעות דתית. שני כרטיסים צהובים מובילים לפסילה מהתחרות ולכן לאחר שזכה בזהב, איבד אותו. על פי בדיקה של מארגני התחרות, הדגל מקושר לארגון הטרור דאע"ש.
המשלחת האירנית שלחה ערעור על מקרה זה וסורבה אך היא לא ויתרה והגישה ערעור נוסף. בנוסף לכך, צרפת שוקלת להעמידו לדין בגין הסתה לטרור. גולשים ברשת כתבו: " אם הוא לא ייענש יבואו עוד משוגעים כאלה ויוותרו על מדליות כדי להפוך למפורסמים בקרב הקהל הפנאטי שלהם. צרפת צריכה לעצור אותו קודם כל" ואחר הוסיף "הוא הראה דגל הקשור לטרור, דאעש וג'יהאד!" "איש חולה! חסר בושה!".
 
לנבדיפ סינג מהודו, שהגיע למקום השני בתחרות ובשל פסילתו של המתמודד האירני זכה בזהב, סיפר על הדרמה מאחורי הקלעים: "ישבתי עם האיראני כשהודיעו לו שהוא נפסל. הוא היה המום והתחיל לבכות. ניסיתי לנחם אותו עם חיבוק, אבל היה קשה להבין ממנו מה קרה. הוא מדבר רק בשפת האם שלו, לא מדבר אנגלית. אני מניח שזה היה פשוט היה ​​היום של הודו!".
"כולנו ישבנו יחד בחדר אחרי שהתחרות שלנו הסתיימה", המשיך סינג. "ואז נכנס הפקיד לחדר והראה לאיראני כרטיס אדום והכריז שהוא נפסל. לא היה לי מושג מה קורה. הוא היה חייב לעשות משהו שהיה בניגוד לכללים. גם אני לא הבנתי מה הוא עשה. בהתחלה חשבתי שהוא לבש חולצה שהיא לא החולצה הרשמית של ארצו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה