עסקי ספורט

ההון של בעלי הפועל ת"א החדש נחשף: העשיר אי פעם

על פי הצהרת ההון שהגיש אדמונד ספרא, מדובר בבעלים העשיר ביותר בתולדות המועדון, עם הון המוערך במיליארדי דולרים. "זה היה טיול בפארק," התבטא אחד מחברי הוועדה, "אחד האישורים המהירים והברורים ביותר אי פעם בכדורגל הישראלי"
מערכת ice | 
אדמונד ספרא (צילום אורן בן חכון, shutterstock, אתר תנועת אור)
עולם הכדורגל הישראלי עומד בפני תהפוכה דרמטית עם כניסתו של אדמונד ספרא, המיליארדר שזה עתה אושר כבעליה החדש של הפועל תל אביב. הצהרת ההון שהגיש ספרא לוועדה להעברת זכויות הניהול של ההתאחדות לכדורגל חשפה נתונים מסחררים.
בין היתר, על פי הפרסום ב-YNET מדובר בבעלים העשיר ביותר בתולדות המועדון, עם הון המוערך במיליארדי דולרים. "זה היה טיול בפארק," התבטא אחד מחברי הוועדה, "אחד האישורים המהירים והברורים ביותר אי פעם בכדורגל הישראלי".

אך מאחורי המספרים המרשימים מסתתרת אסטרטגיה מעניינת. ספרא הצהיר בפני הוועדה על כוונתו להשקיע 15 מיליון שקל בעונה הקרובה, מתוכם 10 מיליון שקל לתקציב השחקנים. "אנחנו באים לנצח," הוא הדגיש, "אבל נעשה זאת בצורה שקולה. לא נשתגע, אנחנו מגיעים לפה לטווח ארוך מאוד." גישה זו מעלה שאלות מרתקות: האם הזהירות הפיננסית תצליח להביא הצלחה בטווח הקצר? וכיצד תגיב הקהל הנלהב של הפועל תל אביב לגישה המתונה?
המהלך הבא של ספרא מסקרן לא פחות: מינוי מנהל מקצועי. הרשימה שהוכנה כוללת שמות מוכרים כמו יוסי בניון, עומר בוקסנבוים ואופיר חיים, ואפילו שי אהרון מהפועל ירושלים. הבחירה הסופית עשויה לשפוך אור על הכיוון האסטרטגי של המועדון: האם יבחר ספרא באיש מקצוע מנוסה או יעדיף דם חדש? התשובה לשאלה זו עשויה להשפיע עמוקות על עתידה של הקבוצה.
מה שמוסיף נופך מעניין לסיפור הוא הייעוץ שמקבל ספרא מפאביו פראטיצ'י, איש מקצוע איטלקי בעל שם עולמי. פראטיצ'י, שעבד 11 שנים ביובנטוס ושנתיים בטוטנהאם, מביא עמו ניסיון עשיר - אך גם שובל של מחלוקת, לאור מעורבותו בפרשת רווחי ההון של יובנטוס. השאלה המתבקשת היא: כיצד ישפיע הניסיון הבינלאומי הזה על הכדורגל הישראלי? האם נראה שיטות עבודה חדשות או שמא גישות שנויות במחלוקת?
בעוד שהעיניים נשואות לעתיד, ברור כי הכניסה של ספרא להפועל תל אביב מסמנת תקופה חדשה בכדורגל הישראלי. השילוב של הון עתק, גישה זהירה ויועצים בינלאומיים מבטיח לספק דרמה רבה בעונות הקרובות. האם נראה מהפך בליגה הישראלית? או שמא יתברר כי כסף לבדו אינו ערובה להצלחה? התשובות לשאלות אלו יתבררו רק על כר הדשא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה