ויראלי

אברי גלעד מזועזע: "תנאי העסקה של ספינות עבדים"

מגיש רשת 13 סיפר: "נפלתי במקרה על סרט תעודה בנטפליקס, על מה קורה באתר הזה, שי־אין, בסין, מה רע? הכל רע. רע לתפארת. תנאי ההעסקה במפעלים של האתר משולים לתנאי ההעסקה של החותרים בספינות העבדים מאפריקה לאמריקה"
מערכת ice |  2
אברי גלעד (צילום מסך כאן 11)
אברי גלעד נכנס לבקר באתר הזמנות האונליין מהגדולים בעולם SHEIN ונחרד. אחרי שמצא לו כמה שרוואלים "בשלל צבעים ובמחירים מצחיקים", הוא סיפר שתגלית אחת גרמה לו להתחרט על הקנייה שלו.
בטורו בישראל היום הוא כתב: "נפלתי במקרה על סרט תעודה בנטפליקס, על מה קורה באתר הזה, שי־אין, בסין. למדתי קודם כל שהאתר הזה מייצר את הבגדים רק אחרי שהוזמנו, וכך אינו חייב להחזיק מלאי ענק ויכול למכור ממש בזול. תוך יום מרגע ההזמנה הבגד מיוצר באחד ממאות מפעלים קטנים בסין, ויאללה, לדרך. מה רע? הכל רע. רע לתפארת. תנאי ההעסקה במפעלים של האתר משולים לתנאי ההעסקה של החותרים בספינות העבדים מאפריקה לאמריקה".

בסרט התברר למעשה כי כל יום עבודה נע בן 16 עד 18 שעות ביממה. העובדים ישנים במפעל בתנאים של "כלבייה עירונית מוזנחת", זוכים לחופשה רק פעם בחודש והשכר שלהם מותנה בתפירת 500 פריטים ביום לכאורה. השכר יכול להתקצץ אם התוצאה לא מושלמת.
מסתבר שבעקבות שידור הסרט המחריד תנועת מחאה גדולה קמה כנגד SHEIN שניסו לגמד את הסיפור ולהטיס משפיעניות רשת לסין כדי להראות להם מקרוב שלא כך פני הדברים באמת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    העכן שאין דמוקרטיה
    זיוית זוהר 07/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תנאי העסקה שלא יקרו במדינה דמוקרטית.
    סגור
  • 1.
    עניי עירך
    מולייר 07/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבל שאתה לא שם לב אהל כאן בישראל יש עבדים בשכר צינימום ותנאי עבדות .
    סגור