ויראלי

אסף גרניט נפרד בצער: "עצוב מאוד, מורשת ארוכה ומפוארת"

עם היוודע מותו של עזרא שרפלר, שוק מחנה יהודה התאבל וגם המסעדן המוביל: "שוק מחנה יהודה וירושלים כולה מרכינים ראש. משפחת שרפלר האהובה, ההשראה והטוב שקיבלנו אצלכם מלווים אותנו בכל אשר נלך. יהי זכרו ברוך"
מערכת ice |  2
אסף גרניט (צילום תמי בר שי)
נפלה עטרת ראשה של משפחת שרפלר ואבל כבד נפל אמש (רביעי) על כל שוק מחניודה בירושלים. המייסד של מסעדת ״עזורה״, מהוותיקות והאהובות ביותר בשוק, עזרא שרפלר הלך לעולמו בגיל 90
מייסד המוסד הקולינרי המיתולוגי בשוק ומי שהיה אחת הדמויות האהובות בשוק נפטר בשיבה טובה. שרפלר פתח את המסעדה בשנות ה-50, נחשב לאחד האבות המייסדים של הבישול הירושלמי, ותבשילי הפתיליות שלו משכו מבקרים מכל הארץ וגם מהעולם.

על המסעדה שלו כתב יוסי בנאי את המילים האלה, יפות במיוחד היום: "במסעדה אצל עזורה, בשוק הקטן שמאחורי השוק הגדול, ראיתי במטבח בתוך סירים על גבי פתיליות,, געגועים רבים, שחיפשו קצת חום על אש קטנה,, וכל ריחות תפוחי האדמה,, האורז וקציצות התרד, שחדרו לנחיריי החזירו לי לרגע את אימי, שממנה אני בא, אליה לא מפסיק ללכת".
גם אסף גרניט ושותפו אורי נבון בקבוצת מחניודה, נפרדו משרפלר: "עצוב מאוד, שנים רבות זכינו לקבל צלחות עמוסות באוכל מופלא ואירוח ירושלמי מבין הפתיליות והסירים של עזורה. מורשת מפוארת ועמוקה של מטבח שורשי מסורתי".
עוד הוסיפו השניים במילים מרגשות במיוחד: "שוק מחנה יהודה וירושלים כולה מרכינים ראש. משפחת שרפלר האהובה, ההשראה והטוב שקיבלנו אצלכם מלווים אותנו בכל אשר נלך. יהי זכרו ברוך".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עזורה, מחניודה
    שרית- ירושלמית בדם! 12/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עזורה ובנאי הלכו יחד. יד ביד. עצוב...
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד
    צדק 12/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יהי זכרו ברוך
    סגור