בעולם

אסף גרניט עוזב את הארץ? המסעדה החדשה שלו נחשפת

לאחר שהצליח לקבל את השליטה על המסעדה בפריז, אסף גרניט משיק את המסעדה החדשה במלון מחודש בברלין וקורא לה על שם סבתו ניצולת השואה שלימדה אותו לבשל: "ברטה"
מערכת ice |  5
אסף גרניט (צילום תמי בר שי)
לאחר שניצח במאבק המשפטי נגד השותפים במסעדה הפריזאית, השף אסף גרניט פותח את המסעדה הראשונה שלו בברלין, גרמניה ומקדיש אותו במיוחד לסבתו ברטה. המסעדה החדשה תפעל במלון Tale Berlin Potsdamer Platz מבית רשת המלונות Precise באזור פוטסדאם המרכזי בעיר לאחר כשנתיים בהן היה סגור רגל שיפוצים, זאת בהובלת המלונאי רון בן חיים. 
המלון החדש כולל 141 חדרים וסוויטות, מתחם כושר וספא, כולם בקרבת האטרקציות המתויירות ביותר בעיר, החל משער ברנדרבורג ועד מתחם סוני ומספר מתחמי קניות. המסעדה עוצבה בשיתופו של גרניט והיא כוללת נגיעות של ירושלים וברלין כאחד. יחד עם המסעדה, המלון מאחד בין תרבות מערב ומזרח וזאת כולל הצוות עצמו שיכלול ישראלים וגרמנים כאחד.
המסעדה קרויה על שם סבתו של גרניט, ניצולת שואה שעלתה מברלין והשתיתה בנכדה הצעיר את התרבות הקולינרית שנאלצה להתרגל אליה כאן בארץ. האוכל והעיצוב במסעדת "ברטה" יגלמו את כור ההיתוך הזה והאורח ירגיש שהוא נמצא במקום טבעי ומשפחתי. 
אסף גרניט סיפר על ההשקה: "נולדתי וגדלתי בירושלים, ותמיד חלמתי לפתוח מסעדה בברלין. הכול התחיל אצל סבתי מצד אמי, ברטה, שעל שמה נקראת המסעדה. זהו פרויקט מאוד אישי ומרגש עבורי, לפתוח מסעדה במקום שאותו משפחתי נאלצה לעזוב. שתי הסבתות שלי הן ההשראה שלי! בילדותי, הייתי מלווה את סבתי ברטה לשוק, מגלה יחד אתה טעמים וריחות חדשים ותמיד מציץ מאחורי הכתף שלה כדי ללמוד ממנה איך לבשל. הסיפור של סבתי הוא המורשת של הבישול שלי, ואני חייב לה אותו ולא להשכלה פורמלית. לכל מקום שאני הולך, אני מנסה להביא איתי את ירושלים כי ירושלים היא הליבה של המטבח שלי".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    פלצני
    אבי 12/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא שבעתי מהסיפורים על הסבתא של גרניט.אם ככה רוצים לעשות כסף,זו לא הדרך.היינו בברלין במסעדה,אוירה נחמדה וזהו,!!
    סגור
  • 3.
    מבורך
    שי 12/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוחה בלערדצ'ה
    סגור
  • 2.
    רד ואל תחזור בעט צרה כולם חוזרים כמו שפנים..
    מוטי 12/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אמא לה הוא עוזב את הארץ ..אוא אוי אוילא אל תעשה את זה בבקשה...חחחחחחאאאאא
    סגור
  • 1.
    של נמושה. יורד מהארץ (ל"ת)
    נפולת 12/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • דרך חדשה
    yaelipolo@gmail.com 12/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש לא ראוי מה שכתבת.
    סגור