ויראלי

חשד: רוסיה גרמה לפיצוצי ענק כתוצאה מדליפות גז באירופה

שני פיצוצים עזים התרחשו ביום שני באזור שבדיה ודנמרק בצינורות הגז נורד סטרים. גורמים באירופה מדווחים, כי יש קשר ישיר בין הפיצוצים למצב באוקראינה
מערכת ice | 
צילום רויטרס
החשש מחבלה עולה לאחר שדליפות גז מסתוריות זוהו בן לילה ביום שני, בצינורות נורד סטרים המופעלים על ידי רוסיה. רשויות דנמרק ושבדיה פרסמו אזהרות ניווט, לאחר שזוהו שתי דליפות בצינור Nord Stream 1, שהקרמלין סגר מוקדם יותר החודש לתקופה בלתי מוגבלת כנקמה על הסנקציות המערביות. "זה לא סדק קטן. זה באמת חור גדול", אמרה סוכנות האנרגיה הדנית.
האזהרות הגיעו זמן קצר לאחר שזוהתה דליפת גז נפרדת בצינור שני, Nord Stream 2, פרויקט שנוי במחלוקת, שהוקפא על ידי ממשלת גרמניה ימים לפני פלישת רוסיה לאוקראינה ומעולם לא הפך למבצעי. ראש ממשלת דנמרק, מטה פרדריקסן, אמרה כי לא ניתן לשלול חבלה כהסבר לאירועים. "זה מוקדם מדי להסיק מסקנות, אבל זה מצב יוצא דופן", אמרה. "יש שלוש דליפות ולכן קשה לדמיין שזה יכול להיות מקרי".
 
פרדריקסן הייתה בפולין, שם השתתפה בטקס הפתיחה של הצינור הבלטי, נתיב חדש לגמרי להובלת גז נורבגי לדנמרק ופולין. "היום עמדנו בפני מעשה חבלה, אנחנו לא יודעים את כל הפרטים על מה שקרה, אבל אנחנו רואים בבירור שמדובר במעשה חבלה, הקשור לשלב הבא של הסלמה של המצב באוקראינה", אמר ראש ממשלת פולין מטאוס מורבייצקי. 
 
סמיכות הזמנים בין הטקס להדלפות הניע תיאוריות של תקיפות מכוונות. "ברור שזה עניין צבאי", אמר מייקל קלאסון, ראש המבצעים המשותפים של הכוחות המזוינים השוודיים. קלאסון אמר כי "קשה" לנתק את המצב מהצו של גיוס חלקי בשבוע שעבר, עליו חתם ולדימיר פוטין, כדי להגביר את הכוחות הרוסיים, אך בינתיים "אין קשר". השידור הלאומי השבדי SVT דיווח כי סיסמולוגים לאומיים רשמו "שני פיצוצים ברורים" סביב האזור, תחילה בשעה 2:03 לפנות בוקר ולאחר מכן בשעה 19:04 ביום שני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה