ויראלי

אבל בספורט הישראל: המאמן המוערך הלך לעולמו בגיל 79

מאיר כץ, שחקן עבר ומאמן כדורעף מהגדולים שידע הספורט הישראלי, נפטר בסוף השבוע האחרון
מערכת ice | 
כושר (צילום freepik)
עולם הספורט הישראלי איבד אייקון אמיתי עם לכתו של מאיר כץ, מאמן הכדורעף ושחקן העבר, שהלך לעולמו בגיל 79. כץ, שהיה מזוהה עם הפועל עין המפרץ/כפר מסריק, לא רק הוביל את קבוצתו לארבע אליפויות רצופות בתחילת שנות ה-70, אלא גם קבע שיא הופעות בנבחרת ישראל עם 119 משחקים. מעבר להישגיו המרשימים על המגרש, כץ השאיר חותם עמוק על הענף כמאמן, מחנך, ומנטור לדורות של שחקנים וספורטאים.
מורשתו של כץ מתבטאת לא רק בגביעים ובמדליות, אלא גם בערכים שהנחיל לתלמידיו ולמשפחתו. בנו, נועם כץ, שהפך בעצמו למאמן מצליח, מתאר את אביו כמודל לחיקוי שידע לשלב בין התשוקה לניצחון לבין כבוד ליריב. 

אחת התכונות הייחודיות של כץ, כפי שמתאר בנו נועם, על פי 'הארץ', הייתה יכולתו "לקרוא אנשים דרך איך שהם משחקים את המשחק". תובנה זו אפשרה לו לא רק להבין את השחקנים ברמה המקצועית, אלא גם לחדור לאישיותם ולערכיהם. זוהי מיומנות נדירה שהפכה את כץ למאמן ומנטור יוצא דופן, המסוגל לזהות ולטפח פוטנציאל אנושי מעבר ליכולות הספורטיביות הגלויות לעין.
גם לאחר פרישתו מהמשחק הפעיל, כץ המשיך להשפיע על הענף בתפקידים שונים, כולל כיו"ר הוועדה המקצועית של איגוד הכדורעף. הוא לא הפסיק ללמוד ולהתפתח, כפי שמעיד בנו נועם על השיחות המקצועיות ביניהם.
השפעתו של מאיר כץ על הכדורעף הישראלי ממשיכה להדהד גם לאחר לכתו. בנו, נועם, ממשיך את מורשתו כמאמן הפועל מטה אשר/עכו וכמאמן נבחרת ישראל עד גיל 20. העובדה שנועם בחר להישאר בארץ להלוויית אביו במקום לטוס עם הנבחרת לאליפות אירופה, למרות שאמו אמרה לו לנסוע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה