ויראלי

אבו עלי אקספרס נחשף: "אם יגלו מי אני, עלולים לפגוע בי"

האדם העומד מאחורי ערוץ הטלגרם השני בגודלו בערבית, המביא לגולשים מידע עדכני על הנעשה בעולם הערבי, סיפר בראיון ל"ישראל היום" כי הוא נוהג להיפגש בקביעות עם אוכלוסייה פלסטינית. לדבריו, לא מדובר רק בצורך לשמור על פרטיותו אלא בהחלטה בחשש אמיתי לחייו: "אין להם מושג שאני - זה אני"
מערכת ice | 
טלגרם (צילום shutterstock)
"אבו עלי אקספרס" הוא ערוץ הטלגרם השני בגודלו בעברית, עם לא פחות מ-420 אלף עוקבים. ערוץ התקשורת הפופולרי הפך לשם מוכר כמעט בכל בית בישראל, ובמרכזו צלילה מרתקת ללב הרשתות החברתיות של העולם הערבי, חשיפת סיפורים מרתקים ומידעים על המתרחש במזרח התיכון. 
"אבו עלי אקספרס" מביא לעוקביו מידע נגיש, בשפה פשוטה וידידותית לקורא, ומי שמתמיד לעקוב אחריו יוכל לראות בו מורה נבוכים של ממש, וללמוד רבות על המתרחש במדינות האסלאם. עם זאת, אף אחד לא יודע מיהו האדם העומד מאחוריו. האנונימיות מאפשרת ל"אבו עלי" להתבטא בחופשיות יתרה, ועד היום הוא סירב להתראיין לתקשורת.
בראיון בלעדי לאיתי אילנאי ב"ישראל היום", הסביר "אבו עלי אקספרס" שהבחירה לא להיחשף נובעת לא רק משמירה על פרטיותו, אלא צורך חיוני אמיתי. "אני נפגש מדי יום עם אוכלוסייה פלסטינית בירושלים המזרחית, בגדה המערבית ובתוך הקו הירוק, אבל אין להם מושג שאני - זה אני. אם הם יגלו מי האדם שעומד מולם, הם עלולים לפגוע בי".
"האוכלוסייה בעזה מרוסקת", הוא סיפר. "ראיתי איך כבר אחרי חודשיים של מלחמה כל השמחה שהיתה להם על 7 באוקטובר, התהפכה בבת אחת, ואיך הם מבכים את היום הזה ומתחרטים עליו בגלל הסבל שהוא הטיל עליהם. הם מספרים שקר להם בחורף, שחם להם בקיץ, שכבר חודש הם לא חפפו שיער כי אין להשיג שמפו". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה