ויראלי

דודו טסה מבטל הופעות בבשורה כואבת: "בלב כבד"

טרגדיה כפולה בעולם המוזיקה: דודו טסה מתמודד עם אובדן אביו, כשהאובדן האישי הזה מגיע בעיתוי קשה במיוחד, כאשר רק ימים ספורים קודם לכן נאלץ טסה לבטל את סיבוב ההופעות המתוכנן שלו באירופה עם ג'וני גרינווד
מערכת ice | 
דודו טסה (צילום קובי אליהו)
עולם המוזיקה הישראלי והבינלאומי הוכה בהלם כפול השבוע, כאשר הזמר והיוצר המוערך דודו טסה נאלץ להתמודד עם שני אירועים טרגיים במקביל. ביום רביעי, נמסרה ההודעה המצערת על פטירתו של אבטליון טסה, אביו האהוב של דודו, אשר הובילה לביטול הופעתו המתוכננת בפסטיבל אינדידזרט.
"בלב כבד אנחנו מודיעים על פטירתו של אבטליון טסה, אביו האהוב של דודו", נכתב בהודעה הרשמית שפורסמה על ידי מנהלו של טסה. האובדן האישי הזה מגיע בעיתוי קשה במיוחד, כאשר רק ימים ספורים קודם לכן נאלץ טסה לבטל את סיבוב ההופעות המתוכנן שלו באירופה עם ג'וני גרינווד, המתופף המפורסם של להקת רדיוהד.

הביטול של הסיבוב האירופי נבע מסיבות רפואיות דחופות הקשורות לגרינווד. "לפני מספר ימים, הובהל ג'וני לטיפול רפואי בעקבות זיהום, הוא אושפז בבית החולים, בחלק מהזמן במחלקה לטיפול נמרץ", נמסר בהודעה. למרות שגרינווד יצא מכלל סכנה, הצוות הרפואי הורה על ביטול כל ההתחייבויות עד להחלמתו המלאה.
שיתוף הפעולה בין טסה לגרינווד, שהחל עוד ב-2008, מייצג גשר מוזיקלי ותרבותי ייחודי. גרינווד, הנשוי לישראלית, התייחס לאחרונה לביקורת מצד פעילי BDS על הופעותיו בישראל. בתגובה ארוכה ומנומקת, הוא הדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה האמנותי בין מוזיקאים ערבים ויהודים: "אני חושב שפרויקט אומנותי שמשלב מוזיקאים ערבים ויהודים הוא חשוב, ואחד שמזכיר לכולם שהשורשים היהודיים בארצות כמו עיראק ותימן שהולכים אלפי שנים אחורה חשובים".
גרינווד הדגיש גם את המורשת המוזיקלית העשירה של משפחת טסה, ובמיוחד את תרומתו של סבו של דודו, שהיה חלק מהאחים אל כוויתי המפורסמים: "המלחין העיראקי אולי המפורסם ביותר הוא סבא של דודו, שהיה אחד מהאחים אל כוויתי האגדיים, והשירים שלהם הם עדיין חלק בלתי נפרד מהרדיו הערבי, למרות שאת היהדות שלהם איש כבר לא מזכיר".
בעוד שפסטיבל אינדידזרט ימשיך כמתוכנן, עם הופעות של אמנים כמו פול טראנק, יושי, עלמה גוב וקרולינה, היעדרותו של דודו טסה תורגש ללא ספק. האירועים האחרונים מדגישים את האתגרים האישיים והמקצועיים שאמנים מתמודדים איתם, ואת הדרך שבה מוזיקה יכולה לגשר על פערים תרבותיים ופוליטיים, גם בזמנים קשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה