ויראלי

השר בן צור באולטימטום להסתדרות: "לא נהסס ללכת לחקיקה"

יואב בן צור, שר העבודה מטעם ש"ס בריאיון ל-ice: "חובת הממשלה לעמוד לימינם של משרתי המילואים, זו הברית הבלתי כתובה של הממשלה מול האזרחים ובפרט המשרתים בעת מלחמה בחזית הקרב״
דוד זולדן |  2
השר בן צור (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
השר בן צור ל-ice: "המאבק למען נשות משרתי המילואים ונשות הקבע, הוא לא רק מצד הרווחה והזכויות הסוציאליות המגיעות להן, יש לזה היבט ביטחוני מובהק. עורף חזק זו חזית חזקה, בעת הזו, התמיכה בהן, היא ערך עליון בכדי שהלוחמים בשטח יוכלו להתרכז במשימתם במאמץ המלחמתי בידיעה שאנו עושים הכל למען בני משפחתם. אם ממשלת ישראל לא תעמוד לימינם כחומה בצורה אני חושש שרוח ההתנדבות תדעך, שבפעם הבאה שהם יקראו לדגל משרתי המילואים יעשו שיקולים אישיים".
מפרוץ מלחמת חרבות ברזל, שר העבודה והממונה על הביטוח לאומי יואב בן צור, הבין את גודל השעה והעול המונח על כתפיו, כינס את ביטוח לאומי בראשותו וכלל אגפיו ועובדיו נכנסו לעבודה במתכונת חירום מסביב לשעון. הביטוח לאומי בראשותו קיים עשרות דיונים עם גורמי המקצוע והתחיל במשימת הקודש לטפל במשפחות השכולות, הפצועים, הנעדרים והשבויים בשעתם הקשה. בזמן שאחרים נרדמו במשמרתם, הסרן במיל' בנח"ל היה החלוץ לחלק מענקים לשרות אלפי נפגעי האיבה, לצאת למאבק למען נשות משרתי מערך המילואים ועכשיו הוא מקיים מאבק איתנים למען נשות הקבע.
בן צור קיים פגישות עבודה, עם פורום נשות משרתי המילואים ופורום נשות הקבע, האריך את תקופת ההגנה מפיטורים מ-30 יום ל-60 יום, הקים חמ"ל בלשכתו למען משרתי המילואים והתחיל לטפל מול מעסיקים במאות הפניות שהצטברו אצלו ובריאיון ל-ice הוא מביע זעזוע מהתופעה המכוערת לפיה משרתי מילואים מפוטרים ממקום עבודתם, מעדכן על החקיקה שבדרך ומפרט על הסעיפים החדשים שיגוננו על משרתי המילואים.
האם המאבק שניהלתם למען משרתי המילואים ובנות זוגן הצליח, התופעה הפסולה של פיטורים שלא כחוק נעצרה?
"כשהתחילו להצטבר אצלי הפניות של משרתי מילואים שפוטרו שלא כחוק ויצאנו למאבק למענם, לא הבנתי עד כמה התופעה הפסולה רחבת היקף. החוק שהיה קיים עד היום היה ישן ומעסיקים רבים לא היו מודעים לחוק או לחומרתו, תיקנו את אורך תקופת הגנה למשרתי המילואים ל-60 יום, כרגע העדפתי לתקן את החוק בהסכמה מול ארגוני המעסיקים וההסתדרות ולא ללכת לחקיקה, אם זה לא יצלח לא נהסס ללכת לחקיקה ולהאריך את תקופת ההגנה ל-90 יום".
 
מה המתווה שגיבשתם?
"יחד עם משרד האוצר ומשרד הביטחון גיבשנו מתווה ע"ס 9 מיליארד ₪ לטובת משרתי המילואים ובנות זוגן. בימים אלו ממשלת ישראל עושה הכל למענם, אבל עדיין רבים ממשרתי המילואים השאירו עסקים מאחור ויצאו לשדה הקרב, במהלך המלחמה הארוכה הם איבדו את מקור פרנסתם ועסקים שהם בנו בעבודת כפיים קשה נסגרו. אני קורא לחבריי בממשלה אסור לנו להפקיר את אלו שנלחמו בחזית הקרב, איבדו חברים לנשק וחירפו את נפשם".
קיימת פגישה עם פורום נשות משרתי הקבע, איפה זה עומד?
"כרגע אנחנו בדיונים מול משרד הביטחון בכדי לתת מענה על הצרכים והאתגריים שיש להם בעקבות  מלחמת 'חרבות ברזל'. צריך לזה מקור תקציבי ואז כשר העבודה אני אוביל לחקיקה מהירה בכנסת. אסור שזה ייפול על המעסיקים שמספיק קשה להן בעת הזו, אני אמשיך להיאבק למענם עד שיימצא מקור תקציבי. בפגישה שקיימתי עם הפורום, הבנתי עד כמה הזעקה שלהן לגיבוש מתווה עבורן בעת חירום, קיצור שעות העבודה והגדלת ימי מחלה וחופשה היא צודקת".
אתה אופטימיסט?
"כרגע אין צפי לסיומה של המלחמה בעזה, והמורכבות לנהל שגרת חיים נורמטיבית היא בלתי אפשרית עבורן, רוב נשות הקבע נפגע להן התא המשפחתי ונוצרו להם בעיות במקום העבודה, יש לנו חובה לעמוד לימינם. זו הברית הבלתי כתובה של הממשלה מול האזרחים ובפרט המשרתים בחזית הקרב״.
לקראת סיום, איך אפשר לנהל מערכות בחירות במוניציפלי בעת מלחמה?
"תקופת הבחירות בימים אלו היא קשה עבור כולנו, בזמן בו חיילנו נלחמים בחזית הקרב ומחרפים את נפשם להשיב את החטופים לביתם. הלב של כולנו, כלל עם ישראל מתפלל ומייחל לשלומם של החיילים ולהשבת החטופים ארצה. אך לצד המלחמה הקשה שנכפתה עלינו, יש לנו מחויבות לדאוג לרווחתם של האזרחים, להמשיך להנהיג את העם לצלוח את המשברים והאתגרים הרבים. יו"ר ש"ס אריה דרעי הנחה את כלל הנציגים שלנו במוניציפלי, לצאת בקמפיין חיובי של עשייה ולא להתעסק בפוליטיקה ומחלוקות, אחרי השביעי באוקטובר העם שלנו זקוק רק לאחדות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האיש הזה מציג עצמו כסרן בנח"ל למרות שמעולם לא היה לוחם
    דני צור 02/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כש"סניק מצוי הקריירה שלו משופעת במעשי שחיתות
    סגור
  • 1.
    גם לימינם גם לשמאלם (ל"ת)
    לס 02/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור