מדדים ומחקרים

אלימות מינית ופיזית במשפחה: הדו"ח המדאיג של האגודה להגנת הילד

"אל"י", האגודה להגנת הילד, פרסמה את דו"ח הנתונים המציג את מספר הפניות שקיבלה במהלך שנת 2023. נשיא האגודה, ערן צימרין: "מדינת ישראל מחויבת לתכנית שיקום וחוסן נפשי ארוכת טווח"

מערכת ice | 
אלימות במשפחה-אילוסטרציה (צילום freepik)
האגודה להגנת הילד "אל"י", פרסמה את הנתונים העולים מתוך הדו"ח שערכה בנוגע למספר הפניות שקיבלה במהלך שנת 2023. על פי הנתונים, האגודה להגנת הילד, טיפלה בכ-12,090 פונים ופונות לצד למעלה מ-2000 טיפולי חירום בנושא טראומות מורכבות ל-2000 מפוני העוטף.
מלבד זאת, מפרסמת האגודה נתון מדאיג נוסף, 16.5% מסה"כ הפניות היו לצורך טיפול בקורבנות הטרור של "השבת השחורה". על פי הנתונים, נרשם גידול של 30% בפניות שהגיעו לטיפול הצוותים המקצועיים.
 
לצד כל אלו, פורסמו נתונים מדאיגים נוספים, המציגים עלייה בתקיפות המיניות. מספר הבנות שפנו לאל"י עלה בכ-2% בשנה החולפת כאשר ב-2023 54% מסה"כ הפניות הן פונות בעוד שמספר הבנים הפונים לאל"י ירד בכ-2% ומהווה  45.3% מסה"כ הפונים. מספר הפניות בגין פגיעות המיניות עומד על 7864, המהווה את האחוז הגבוה ביותר, 65.1% מסה"כ הפניות

נשיא אל"י, ערן צימרין, התייחס על הנתונים: "מדובר בדו"ח מדאיג. לצד הזינוק הריאלי בכמות הדיווחים מלחמת 'חרבות ברזל' וריבוי זמן השהייה בבית הגדילו את כמות הפניות בגין אלימות מינית ופיזית במשפחה".
עוד הוסיף צימרין: "בעקבות המלחמה ובמקביל לפעילות השוטפת, נוצרה בישראל אוכלוסיית ילדים פגועה בסדר גודל של עשרות אלפי ילדים, המתמודדים עם טראומות ופוסט טראומות מורכבות. מדינת ישראל מחויבת לתכנית שיקום וחוסן נפשי ארוכת טווח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה