מדדים ומחקרים

2023 - השנה הקטלנית ביותר לרוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים

על פי עמותת אור ירוק, 28 רוכבי כלים חשמליים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בתאונות דרכים - עלייה של 75% במספר הרוכבים ההרוגים לעומת שנת 2022 והנתון הגבוה ביותר מאז הותרה נסיעתם בישראל
מערכת ice |  2
צילום פלאש 90/ מרים אלסטר
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה באחרונה תקנות תעבורה שיחייבו רוכבי כלים חשמליים בנשיאת לוחית רישוי. בכך יוכלו גורמי האכיפה לרשום דו"חות באופן דיגיטלי על בסיס מצלמות, ולא רק באופן ידני כפי שקורה כיום. התקנות שהובאו בשיתוף עמותת אור ירוק, באות לאחר שנת שיא במותם של רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים.
על פי עמותת אור ירוק, 28 רוכבי כלים חשמליים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בתאונות דרכים - עלייה של 75% במספר הרוכבים ההרוגים לעומת שנת 2022 (ו-12 רוכבים יותר), הנתון הגבוה ביותר מאז הותרה נסיעתם בישראל.

34,410 דוחות רשמו במשטרת ישראל לרוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים בשנת 2022 (94 דוחות בממוצע בכל יום), כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק. שנת 2022 מהווה את השנה השנייה ברציפות שמספר הדוחות שרשמו במשטרה לרוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים נמצא במגמת ירידה, זאת למרות העלייה במספר הרוכבים שנפגעו ונהרגו.
מטרת תקנות התעבורה החדשות היא הסדרת הרישום של כלי התחבורה הקלה ובכך לאפשר אכיפה ולמנוע גניבות של כלים חשמליים. התקנות מחייבות כל רוכב בנשיאת לוחית זיהוי שמספרה הוא אישי ואינו יהיה מותר להעברה מאדם לאדם. 
רוכבי הכלים החשמליים יוכלו להירשם החל מתאריך 1.2.24 ותהיה אפשרות לרישום מקוון. החובה להתקין את הלוחית על הכלי תחול חצי שנה לאחר מכן החל מהתאריך 1.8.24. רוכב שלא יישא לוחית זיהוי לאחר תאריך זה יבצע עבירה.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לאחר מאבק ממושך של עמותת אור ירוק אנחנו רושמים הצלחה אשר תוביל לצמצום עבירות התנועה של הרוכבים ותחזק את תחושת הבטיחון האישי של כולנו  אני מברך את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים על לקיחת אחריות ופעולה נחרצת לצמצום תאונות הדרכים במעורבות כלים חשמליים. בצד החקיקה, יש לחזק את האכיפה המשטרתית בערים ובישובים בסיוע הפקחים העירוניים. יש לרתום למשימת הצלת החיים גם את המשטרה וגם את הפקחים העירוניים, להוסיף ניידות ושוטרים ולהתמקד באכיפה עירונית חסרת פשרות. אסור שחקיקה טובה ונכונה, כזאת שתציל חיי אדם, לא תהיה אפקטיבית בגלל היעדר אכיפה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא שווה
    עעע 01/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעלות עם צעצועים לכביש זה התאבדות. זה המחיר של חוסר התפשרות על אופניים רגילים.
    סגור
  • 1.
    הורידו אותנו לכביש
    שמואל 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשאין שבילים לאופניים וחייבים לרדת לכביש איך יוכל כלי איתי ומסוכן להשתלב בתנועה מהירה. אופניים וקוררינטים על המדרכה יגרמו אי נוחות להולכי רגל וכמעט ללא מוות! תתמדודדו,, תתמותתו! תמותו!
    סגור