מדדים ומחקרים

מחיר הדלק לא עולה, אבל מה הנזק האמיתי בעקבות המהלך?

כדי למנוע את העלייה הצפויה במחיר הבנזין, במשרד אוצר יצטרכו לראות מהיכן להשיג את המימון למהלך שמוערך כמו בכל חודש במאות מיליוני שקלים בסך הכל, כשהסבסוד שנמשך כמעט שנה כבר עלה למדינה כ-1.2 מיליארד שקל בסך הכל. העלות בחודש בלבד נעה סביב 150 מיליון שקל, כאשר כבר כמעט שנה שהממשלה מונעת את העלייה
מערכת ice |  1
מחיר הדלק מזנק (צילום פלאש 90)
משרד האוצר רוצה לסבסד, אבל זה עולה הרבה מאוד כסף. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', חתם על צווים המפחיתים את מס הבלו ומס הקניה המוטלים על בנזין. אלא, שהצווים קובעים כי עד ה-5 בנובמבר 2023 יופחתו מס הקניה ומס הבלו המוטלים על בנזין, כך שתחול הפחתה של 70 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן, לעומת מחירו ללא הפחתות מס. אבל מה זה באמת אומר לתקציב המדינה?
כדי למנוע את העלייה הצפויה במחיר הבנזין, במשרד אוצר יצטרכו לראות מהיכן להשיג את המימון למהלך שמוערך כמו בכל חודש במאות מיליוני שקלים בסך הכל, כשהסבסוד שנמשך כמעט שנה כבר עלה למדינה כ-1.2 מיליארד שקל בסך הכל. העלות בחודש בלבד נעה סביב 150 מיליון שקל, כאשר כבר כמעט שנה שהממשלה מונעת את העלייה.

אבל מה מעבר לכך? בעקבות ההפחתה צפוי מחירו של ליטר בנזין לצרכן לעמוד על רמה של 6.94 שקלים לליטר עד ה-5 בנובמבר, ללא שינוי לעומת חודש אוקטובר 2023. במהלך הימים הקרובים יעשה מאמץ למצוא מקורות מימון להמשך ההפחתה עד סוף החודש. כעת, במשרד האוצר יצטרכו למצוא מתווה להשגת הכסף לסבסוד שמוערך בכ-150 מיליון שקל, אחרת המחיר יזנק ללמעלה מ-7.5 שקלים לליטר.
מאז אפריל 2022, על רקע העלייה במחירי הדלק, חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את מס הקניה ומס הבלו החלים על בנזין. הוראות השעה הנמצאות בתוקף כיום מביאות להפחתה של כ-99 אגורות מהמחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס. תוקפן של הוראות שעה אלה יפוג בחצות הלילה שבין ה-31 באוקטובר ל-1 בנובמבר 2023.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה לא סבסוד
    יהודי אוהב ישראל 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סבסוד זה כאשר המדינה משלמת בשביל משהו...פה םשוא לוקחים קצת פחות מיסים. וזה אחרי שלוקחים הרבה מאוד מס, כל הזמן על כל דבר, ובעיקר ממי שעובד באופן ישר ולא מעלים, ויש לו תלוש משכורת. אז לא ברור לי מה מטרת התקשורת בכל זה כל הזמן....אבל תרגיעו, גם ככה קשה פה
    סגור