תקשורת ומדיה

ביקורת על מתווה האוצר: "קוראים לראש הממשלה ולשר האוצר להתעשת"

ביממה האחרונה נשמעה ביקורת קשה על מתווה האוצר המתוקן. יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית: "הזמן עובר ובמקום לקבל החלטות שיצילו את המשק - משרד האוצר ממשיך לשחרר לתקשורת עוד ועוד מתווים שמתעלמים מהמצוקות"

מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ נעם ריבקין פנטון)
אתמול, (יום א'), משרד האוצר פרסם מתווה סיוע מתוקן לאחר שקיבל ביקורת קשה על המתווה הקודם שהוצג. אך מתברר כי גם המתווה החדש לא נותן מענה מספק לעסקים שנפגעו ברחבי הארץ. המתווה החדש, לא מכיל חל"ת גמיש, לא מפצה חברות גדולות עתירות כ״א ומעודד הוצאת עובדים לחל"ת אשר ייצאו ממעגל העבודה.
לפי המתווה, חיילי מילואים עם ילדים יקבלו מענק של כ-3,000 ש"ח, וחקלאים שפועלים בטווח של 20-7 קילומטרים מרצועת עזה יקבלו החזר כמעט מלא על הפסדיהם. ברור לכל הקורא את המתווה, שהסכנה הכלכלית רק בתחילתה.
במכתב חריף אשר תוקף את התנהלותו של שר האוצר, כתב חבר הכנסת ניר ברקת:
"מאז יום ה-9 באוקטובר דורש משרדי לגבש תוכנית סיוע לעסקים המותאמת למצב החירום ולמאפייניו. לאחר פגישות עם נציגי כל הסקטורים במגזר העסקי, ובדיקות נוספות שביצע הצוות המקצועי במשרדי, גיבשנו מתווה הנותן מענה מיטבי למצב".
עוד הוסיף ברקת: "לצערי הרב, ולמרות דרישתי בדיוני הקבינט מנציגי האוצר לתאם את מסלולי הסיוע עם המגזר העסקי ועם משרדי, משרד האוצר פרסם מתווה שלא אושר בקבינט ואינו עונה לצרכי המגזר העסקי. בכוונתי להביא לאישור הקבינט תוכנית סיוע כלכלי למגזר העסקי שתותאם בהסכמה רחבה ככל שניתן עם נציגי המגזר העסקי".
יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית, גם ביקר את המתווה ואמר: "מדובר במתווה מנותק שלא מתאים למציאות הכלכלית של ישראל ואני קורא לראש הממשלה להתערב בסוגיה ולקבל החלטה מהירה ונכונה בהקדם האפשרי. כל יום שעובר, הוא יום שבו הסדק הכלכלי שלנו מתרחב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה