מדדים ומחקרים

סקר מפתיע: רוב גדול תומך בהפעלת הרכבת הקלה בשבת

לידיעת השרה מירי רגב: 60% מהציבור מעוניין שהרכבת הקלה תפעל גם בשבתות וחגים, אם תדלג על תחנות בני ברק. רק 35% מתנגדים. נתון מפתיע: גם 11% מהחרדים ו-36% מהדתיים תומכים

מערכת ice | 
הרכבת הקלה בגוש דן (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
בעוד שרת התחבורה הקודמת מרב מיכאלי הכריזה שהרכבת הקלה תפעל גם בשבת, שרת התחבורה הנוכחית מירי רגב ציננה את ההתלהבות כשהודיעה מיד עם כניסתה לתפקיד בשנה שעברה, שהרכבת תושבת בשבתות וחגים.
לפחות לפי סקר "מעריב" שפורסם הבוקר, רוב גדול בציבור תומך בעמדת השרה הקודמת ומעוניין בהפעלת הרכבת בשבת. בסקר שנערך על ידי "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר, נמצא כי: 60% מהנשאלים רוצים שהרכבת תיסע בשבתות במתכונת מצומצמת (מבלי לעצור בתחנות בבני ברק), לעומת 35% שמתנגדים לכך. ל-5% אין דעה בנושא.

באופן לא מפתיע, חילונים הביעו את התמיכה הגבוהה ביותר (84%), וכן מצביעי יש עתיד (91% תמיכה) והמחנה הממלכתי (82%. מי שמתנגד להפעלת בשבת באופן טבעי הם החרדים (79%) אך במפתיע 11% מהם כן מעוניינים בכך. מקרב מי שהגדירו עצמם דתיים התנגדו 58% לעומת 36% תומכים.
מקרב מצביעי הליכוד, רוב קטן של 48% הביעו התנגדות לעומת 44% תומכים בהפעלת בשבת. ל-8% אין דעה.
 
היום (שישי) בשעה 5:40 יצא הקו האדום של הרכבת הקלה לדרך והחלה רשמית את פעילותה. במסגרת יום הפתיחה הנסיעה ברכבת תהיה חינם וזאת על מנת לאפשר לציבור את החוויה של ההיכרות עם הקו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה