מדדים ומחקרים

סוף שבוע מטורף בבתי הקולנוע בישראל: כמה צפו ב"ברבנהיימר"?

שני הלהיטים של הקיץ שיצאו באותו יום גרמו לטירוף בבתי הקולנוע בישראל עם יותר מ-200 אלף כרטיסים שנמכרו לשניהם יחד. צופי הסרטים מחאו כפיים באולמות עם סיום ההקרנה
מערכת ice | 
צילום יוטיוב/ Universal Pictures, מתוך אתר הסרט ברבי
סוף השבוע האחרון היה אחד החזקים ביותר בתולדות ימי הקולנוע בישראל. כ-300 אלף איש פקדו את בתי הקולנוע בסוף השבוע (עלייה של 40% לעומת הסופ"ש הקודם שהיה חזק גם הוא), כאשר 200 אלף מתוכם היו בהקרנות של "ברבנהיימר" - ברבי ואופנהיימר.
טוליפ אנטרטיינמנט (נציגת האולפנים וורנר ויוניברסל) שמפיצה בישראל את שני הסרטים, מדווחת כי בקומדיה עם מרגו רובי וריאן גוסלינג צפו כ-130 אלף איש, ובדרמה של כריסטופר נולאן, בכיכובו של קיליאן מרפי, צפו כ-70 אלף איש.
התופעה התרבותית חסרת התקדים המכונה "ברבינהיימר" היא ששני הסרטים המדוברים ביותר של התקופה, ברבי ואופנהיימר, שלא באמת קשורים אחד לשני למעט מקריות בתאריך יציאתם – נקשרו זה בזה ע"י קהלי המעריצים שהפכו את יציאתם הסמוכה לחגיגה ברשתות החברתיות ובקולנוע. צופים רבים דיווחו כי קנו כרטיסים לשני הסרטים, חלקם ראו את הסרטים בזה אחר זה באותו יום, בעוד צופים אחרים התחרו והתווכחו ביניהם איזה סרט עתיד להיות יותר טוב.

שני הסרטים, האחד קומדיה סאטירית על בובה והשני דרמה פוליטית על אבי פצצת האטום, זכו לשבחי הביקורות מיד לאחר יציאתם ויש שכבר מעריכים כי התחרות בינהם תמשך כל הדרך על לטקס האוסקר. צופים שנכחו בבתי הקולנוע דיווחו כי הקרנות שני הסרטים הסתיימו במחיאות כפיים ספונטניות של הקהל. 
 
דורית ישי, מנכ"לית טוליפ אנטרטיימנט: "מרגש מאוד לראות את הקולנוע תוסס ורלוונטי מתמיד. שני הסרטים הללו איכותיים במיוחד והצלחתם מחזקת את האמון בקולנוע כמדיום אולטימטיבי, מוביל שיח וטרנדים."
 
ברבי של גרטה גרוויג קבע גם שיא בארה"ב לשנת 2023 ליום הפתיחה החזק ביותר ועקף את "ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש". הערכות קודמות של פורבס מצביעות על כך ש"בארבי" ירוויח כ-110 מיליון דולר בסוף השבוע הפתיחה שלו - יעד שהסרט כבר יותר ממחצית הדרך להגיע אליו רק מהמכירות של יום שישי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה