מדדים ומחקרים

תמונת מצב: נוער טרנסג'נדר חשוף ליותר אלימות, הטרדות ותקיפות מיניות

מחקר חדש שנעשה בארץ חושף כי תלמידים שמזדהים כטרנסג'נדרים חווים פי שניים אלימות וחשופים פי שלוש להטרדות ותקיפות מיניות. כעת לאחר מינויו של אבי מעוז לסגן שר, המגמה הזו הופכת מדאיגה אף יותר
מערכת ice | 
דגל הגאווה (צילום פלאש 90/ דניאל דרייפוס, unsplash)
לאחרונה פורסם מחקר חדש מטעם מכון המחקר מגנוס הירשפלד, בשיתוף ארגון "איגי" והאוניברסיטה העברית, אשר עוסק בהשתלבותם של בני נוער על הקשת הטרנסית בבתי הספר. תוצאות המחקר, כפי שפורסמו ב-ynet, מגלות תמונה מדאיגה במיוחד שכוללת אחוזי אלימות ונשירה גבוהים, לצד פגיעה בזכויות בסיסיות לחינוך ומוגנות.
נתוני המחקר מעידים כי תלמידים המזדהים כטרנסג'נדרים חשופים פי שניים לאלימות קשה, ופי שלוש לתקיפה מינית והטרדות. כמו כן, התלמידים הללו חשופים יותר לאלימות מילולית, עוינות, החפצה וגישה מבזה לזהותם המגדרית. כתוצאה מכך רבים מהם נוטים להיעדר יותר משיעורים ולנשור מהלימודים בכלל.
בין התורמים, בכוונה או שלא, למגמה הזו הם המורים שלא מגיבים להערות פוגעניות שמושמעות כלפי התלמידים הללו בנוכחותם. החוקרים הסבירו: "ניכר כי אין מודעות מספקת בקרב צוותי חינוך שהערות אלו הן ביטוי של הטרדה, קרי אלימות שיש למגר מבתי הספר. לכן יש צורך בהגדרת מדיניות ברורה המלווה בהכשרה פדגוגית תואמת". 
המוסדות החינוכיים עצמם גם מהווים מכשול בדרך. לפי נתוני המחקר, כמעט 70% מהתלמידים העידו כי המוסד לא מאפשר להם להשתתף בשיעורים מופרדים בהתאם לזהות המגדרית שלהם, ו-75% העידו כי בית הספר אף לא מאפשר להם להשתמש בזהות שבחרו בחללים מופרדים (תאי שירותים למשל).
מנגד, מחקר אחר מעיד כי דווקא כי שילוב של סדנאות והסברה כללית מטעם ארגוני להט"ב, כמו איגי, מביאות למגמה הפוכה במסגרתה שיעורי הנשירה קטנים ומידת הביטחון של התלמידים הגאים בבית הספר מתחזקת. עם זאת, ואף שנרשמה עלייה של 30% בשילוב תכנים אלו בבתי הספר, עדיין 60% מהמוסדות החינוכיים לא משלבים אותם בסדר היום של התלמידים.
כמו כן, התקציב הנוכחי מאפשר שילוב של סדנאות חיצוניות בהיקף של רק 8% בכיתות העל-יסודיות, וניכר כי כמעט 39% מהתלמידים ביישובים ברמה סוציו-אקונומית גבוהה העידו יש בית הספר בוחר בארגונים גאים כדי להעביר סדנאות. הנתון יורד ל-23% בקרב יישובים ברמה סוציו-אקונומית נמוכה יותר. 
מדובר במגמה מדאיגה , על כל צדדיה, על רקע מינויו הרשמי של אבי מעוז לתפקיד סגן שר במשרד ראש הממשלה, והפקדת תוכנית התכנים החיצוניים בבתי הספר בידיו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה