מדדים ומחקרים

נפרדים מיהונתן גפן ז"ל: זה הנושא החם של השבוע

בשבוע שעבר, בגיל 76 בלבד, המשורר והסופר יהונתן גפן, אביו של הזמר אביב גפן, הלך לעולמו
מערכת ice | 
יהונתן גפן (צילום מסך אולפן שישי)
בגיל 76 בלבד, המשורר, המחזאי, הסופר, העיתונאי, הסאטיריקן, הפובליציסט, העורך, התסריטאי, הפזמונאי, המתרגם, הקומיקאי והמנחה ישראלי יהונתן גפן, אביו של הזמר אביב גפן, הלך בשבוע שעבר לעולמו.

מותו של מי שהיה אחד מעמודי התווך של התרבות הישראלית הפך לנושא החם ביותר של שבוע עם 13,356 דיונים, 69,409 שיחות ו-490,064 לייקים, כך על פי נתוני סקופר, המתמחה בניטור וניתוח שיח ברשתות החברתיות.
 
הספדו של בנו אביב בלוויה שהתקיימה בנהלל בשישי שעבר, בו אמר "היו הרבה שדים שעמדו ביננו, אבל אתה הייתה הגיבור שלי", גרף בפוסט של "ישראל בידור" באינסטגרם מעל 38 אלף לייקים. 
הספדו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד, בוא אמר "לא בדיוק כל כך ברור איך אדם כל כך חסר מנוח יהיה מנוח", גרף בפייסבוק מעל 19 אלף לייקים ומעל 1,500 תגובות. 
אבל לא כל ההספדים לצערנו היו חיוביים. חברת הכנסת טלי גוטליב (ליכוד) אמרה כי יהונתן גפן "מייצג שתיינות, סמים ופריצות". אמירותה של גוטליב גררו ביקורת רבה, אפילו מתוך המשפחה שלה
ציוץ של אביב בטוויטר בתגובה למה שאמרה גוטליב, אותו הגדיר "מימד חדש למושג 'ניחום אבלים'", גרף מעל 590 אלף צפיות ויותר מ-13 אלף לייקים. 
 
אך הדרמה הגיע גם ממשפחת גפן, בעיקר מהבת שירה, שהגיע ללוויה עם חולצה שעליה הכיתוב "אין דמוקרטיה עם כיבוש". ציוץ תמיכה של עורכת הטלוויזיה יעל אבנרי בשירה, בו כתבה "גפן היה אדם פוליטי ובגדול - קפצו לנו!", גרף מעל 20 אלף צפיות. 
 
ואם כבר נשארים בפן הפוליטי של גפן, גם המחאה נגד הרפורמה בתל אביב לקחה דוגמא מהמשורר. פוסט של חנוך דאום בפייסבוק שמראה ילד עם שלט שעליו כתוב "אני אוהב דמוקרטיה ועוגות גבינה" בהשראת השיר מ"הכבש השישה-עשר" גרף מעל 14 אלף לייקים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה