מדדים ומחקרים

אזהרה חמורה: זריקות בוטוקס עלולות לפגוע בזה לתמיד

מחקר שנערך לאחרונה חושף שזריקות בוטוקס, שאנשים רבים משתמשים בהן על פניהם כדי להיראות צעירים יותר, משנות את פעילות המוח ועלולות להקשות על זיהוי הרגשות
מערכת ice | 
מניעת קמטים (צילום shutterstock)
לפי אוניברסיטת קליפורניה-סן פרנסיסקו, כ-11 מיליון אנשים ברחבי העולם השתמשו בבוטוקס. זהו אחד ההליכים הקוסמטיים הלא ניתוחיים הנפוצים ביותר הזמינים, אך החלקת קמטים באמצעות בוטוקס עלולה לגרום ליותר בעיות ממה שאתם חושבים. מחקר שנערך לאחרונה מגלה שהזריקות הללו, שאנשים רבים משתמשים בהן על פניהם כדי להיראות צעירים יותר, משנות את פעילות המוח ועלולות להקשות על זיהוי הרגשות.
מדענים מזהירים כי זריקות במצח משנות את האופן שבו מוחותיהם של אנשים מגיבים לפנים, ומקשות על קריאת הבעות ולחקות חיוך או זעף. בוטוקס פועל על ידי שיתוק שרירים. לממצאים החדשים עשויות להיות השלכות על זוגיות ואפילו חברות, ולהשאיר אנשים לא מסוגלים לזהות ולהביע כראוי רגשות.
"בדרך כלל, כאשר אנו רואים ביטויי רגשות, אנו מחקים אותם באופן לא מודע כדי לעזור לנו לזהות אותם", אומר מחבר המחקר הראשי, ד"ר פרננדו מרמולחו-ראמוס מאוניברסיטת דרום אוסטרליה.
כאשר שרירי הפנים שלנו מעתיקים את הזעף או החיוך של אדם אחר, הם שולחים אותות לאזורי מוח כמו האמיגדלה והגירוס הפוזיפורמי שמפרשים את הרגשות, מסביר החוקר. מכיוון שהבוטוקס מגביל את תנועת השרירים, הוא עלול לשבש את התקשורת בין הפנים לבין האמיגדלה והגירוס הפוזיפורמי.
"ייתכן שלא תוכל לחוות רגשות של מישהו אחר בצורה אינטנסיבית או חיה כפי שהיית רוצה", מוסיפה ד"ר מרמולחו-ראמוס.
צוות בינלאומי סרק את מוחותיהן של 10 נשים בגילאי 33 עד 40 לפני שעברו זריקות של בוטוקס, ושוב שבועיים עד שלושה לאחר מכן. בסופו של דבר המשתתפים לא הצליחו להזעיף פנים או לחייך עם כל הפנים.
במהלך סריקות fMRI (הדמיית תהודה מגנטית פונקציונלית), הצוות הסתכל בתמונות של פרצופים כועסים ושמחים משובצים בתמונות ניטרליות. לאחר קבלת בוטוקס, מתנדבים הפגינו פעילות שונה באמיגדלה כשהם מסתכלים על פרצופים כועסים ומאושרים.
המחקר מצא שהבוטוקס הפריע ל"השערת משוב הפנים", שבה אנשים משקפים באופן אינסטינקטיבי הבעות פנים במאמץ לזהות ולחוות את אותו רגש. הממצאים בדוחות מדעיים מוסיפים לראיות לכך שהבוטוקס משפיע על העיבוד הרגשי והפיזי של האדם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה