מדדים ומחקרים

סקר בחירות מפתיע: נתניהו משאיר אבק לאופוזיציה, הממשלה תשרוד?

הליכוד של נתניהו מובילה בפער ענק עם 32 מנדטים, כאשר יש עתיד של יאיר לפיד רחוקה מאוד עם 22 מנדטים משלה, הקואליציה עם 62 מנדטים
מערכת ice |  5
יאיר לפיד, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, תומר נויברג)
כבר מדמיינים את הפעם הבאה בקלפי? אמנם לא נראה שהממשלה בדרך להתפרק בקרוב, אין מערכת בחירות חדשות באופק, אבל בחדשות 14 הציגו הערב (ראשון) במהדורה המרכזית של הערוץ סקר בחירות חדש שלעומת סקר חדשות 13 דווקא נותן תקווה לאופטימיות לבנימין נתניהו ולקואליציה בראשותו.
הליכוד של נתניהו מובילה בפער ענק עם 32 מנדטים, כאשר יש עתיד של יאיר לפיד רחוקה מאוד עם 22 מנדטים משלה, המחנה ממלכתי של בני גנץ, גדעון סער וגדי אייזנקוט משיגה 15 מנדטים ועוקפת את הציונות הדתית לה יש 12 מנדטים על פי הסקר, על פי חלוקה של 6 מנדטים לבצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר עם 6 משלו.
ש"ס חזקה עם 11 מנדטים משלה, יהדות התורה זוכה ל-7 מנדטים בזהה לישראל ביתנו 7. למטה נמצאות רע"ם כמו גם חד"ש תע"ל עם 5 מנדטים כל אחת. מרצ מצליחה לעבור את אחוז החסימה עם 4 מנדטים משלה, אך גם היא לא מונעה שלגוש ממשלת נתניהו יש 62 מנדטים.
בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נראה שלנתניהו יש יתרון מובהק על יריביו, היות והוא מקבל 48% מהמשיבים בסקר, יאיר לפיד עם 24%, בני גנץ מקבל 22% משלו ו6% קבעו שאין להם עמדה בשאלה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לא
    שמ 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מקשיבים ואחר כך בוכים.שנים אני מטאחן את המגיבים והכותבים בכל הזדמנות על ה ורך לשנות לחלוטין את שיטת המשטר לנשיאותי,את חוק הבחירות לאיזורי ולא ארצי,אישי ולא פריימריסטי,רובני ולא יחסי,10%חסימה ולא 3.25%.כל הסעיפים הללו יגרמו למשטר שבו המנצח לוקח הכל,כמו בארה"ב הברית של אמריקה.הנבחרים יהו מקובלים קודם כל באיזור חייהם שם הם מוכרים ולא מולבשים כמו בפריימריס שבהם אנשים מהצפון מתמנים במפלגה ללא שןם קשר למציאות וכנ"ל מהדרום או מהמרכז.זו הכפייההאמיתית,
    סגור
  • 2.
    כל מי שהצביע למפלגות הקואליציה אחראי ישיר למות הדמוקרטי (ל"ת)
    אזרח מתוסכל 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    11 8
    סגור
  • דמומוקרטיה
    נחום 03/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מעולם לא הייתה במדינת ידרטל דמוקאטיה!!!! שלטון החוק בידי כת קטנטנה דורסנית סופר גזענית בעליל!!! גנבו חטפו ילדים ונוער ו נישלו את יוצאי אסיה צפון אפריקה ורומניה!!! העבידו אותם כעבדים נרצעים בקיבוצי השמאל הנצלן!!! היושב על אדמות מדינה ומקורות מים לא להם!!! נקטו באמצעי הםחדה ושקר, גון כאשר בגין יעלה לשילטון מלחמה רבתי, וראו פלא דווקא הוא עשה שלום והם השמאל הקיצוני מלחמות וביוהכ הפקרת חיילי צהל ראו הסיכום עם קיסינגר ועוד םשעים כנגד ציהורים שלימים!!! שלא נדבר על הרודנות והגזענות האיומה והעקומה של בגץ נמאץ!!!
    סגור
  • 1.
    למה צריך סקר בחירות ? היו בחירות ונבחרה ממשלה תתרגלו (ל"ת)
    דן 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    9 6
    סגור
  • תבין
    אדם 03/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רוצים שתשתנה דעתך הקלוקלת !
    סגור