מדדים ומחקרים

דירוג נטפליקס: יש לנו הבדלים בהעדפות. ורוחות רפאים

פעם נוספת, רשימת הסרטים הפופולאריים בנטפליקס מתחלקת באופן ברור בין מה שפופולארי בעולם למה שפופולארי בישראל, כאשר נראה שכל דבר שלעולם נמאס ממנו עולה אצלנו, ולהיפך. ויש גם רוח רפאים תקועה באמצע
יאיר מור | 
נטפליקס (צילום vecteezy)
"יש לנו רוח רפאים", סרט קומי חדש שעלה לנטפליקס בשבוע שעבר, כבש את הצמרת העולמית - אם כי, עם נתון של 40.5 מיליון שעות צפייה, אין לו סיבה למות מצחוק. עם זאת, בישראל הוא הסתפק במקום השני - לכאורה הבדל קל, עד שמבינים שבמקום הראשון עצלנו נמצא "אצלך או אצלי", שבעולם כבר צנח למקום השלישי בהפרש אדיר. וזו רק ההתחלה של ההעדפות ההפוכות שנראו השבוע בטבלה העולמית לעומת זו שלנו.
במקום השני בעולם "עוברי אורח", דרמת מתח בריטית חדשה שאצלנו מסתפקת במקום הרביעי, מתחת ל"ניחוח אישה" - הסרט העתיק מ-1992 (כן, לפני 30 שנה וקצת יותר) בכיכובו של אל פצ'ינו. במקום הרביעי בעולם "פרצו לי לטלפון", שבישראל כלל לא נכנס לטבלה; ובמקום החמישי בעולם "Army of One", סרט פעולה אמריקאי שולי מ-2020 שלא זמין לצפייה מישראל, ואין זכר לעובדה שמי מהשחקנים המשתתפים בו מוכר בכלל בארץ. 
החמישייה השנייה בעולם נפתחת עם "לוחמת" בכיכובה של ויולה דייויס, שלא זמין לצפייה בישראל; אחריו "אקדח כפול" בן העשור בכיכובם של דנזל וושינגטון ומארק וולברג;  "עולם היורה" במקום השמיני בעולם ובעשירי אצלנו; "משימה בלתי אפשרית 6: התרסקות" במקום התשיעי בעולם, ואילו אצלנו הוא בשישי; ובמקום העשירי "מיניונים 2: עלייתו של גרו", שגם הוא לא זמין עבור לקוחות נטפליקס הישראלים. 
הסרטים שכן זמינים עבורנו ומככבים אצלנו, גם אם בעולם כבר שכחו מהם, הם "כמו יום ולילה"; "ימ"מ: תחת מצור"; "מלך העקרבים 2: עלייתו של לוחם" ו"אנצ'רטד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה