מדדים ומחקרים

סקר חדש בדק: זו רמת המוכנות למתקפת סייבר

סקר סייבר של פורום הסייבר של איגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים ומערך הסייבר הלאומי מצביע על כך שישנם פערים בין תחושת המוגנות לרמת המוגנות בפועל של חברות בארץ
מערכת ice | 
אבטחת סייבר בישראל (צילום shutterstock)
פורום הסייבר של איגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים ומערך הסייבר הלאומי ערכו סקר סייבר משותף ומהסקר עולה כי מרבית החברות היצרניות בישראל הפנימו את איומי הסייבר ומפעילות תכניות להתמודדות עם סיכוני סייבר.
על הסקר השיבו 126 נציגי חברות יצרניות מהתאחדות התעשיינים, במהלך החודשים אוגוסט-ספטמבר השנה, המעסיקים ביחד כ-38,000 עובדים ובעלי מחזור משולב של 19.5 מיליארד שקל.

מהסקר עולה כי למעלה מ-50% מהחברות עורכות בדיקות חדירות למערכות והרוב המוחלט של החברות מקפיד על שמירת גיבויים. מהסקר עולה כי 70% מהחברות דיווחו על קיום תכנית להתמודדות עם סיכוי סייבר, אך לרבות מהן צריכות תכניות מעודכנות יותר, הטמעה ו/או תרגול על מנת ליישם.
66% מהחברות סבורות כי הן משקיעות במידה הנכונה בתחום זה או אף מעבר. כמו כן, הסקר חושף כי 17% מהחברות שהשיבו לסקר התמודדו בעבר עם מתקפת סייבר או חשד לה.  
מהסקר עולה כי רוב מוחלט של החברות שומרות גיבוי כלשהו למידע, אך רק 33% מהן, הגיבוי כולל גיבויים מרוחקים ותרגילי שחזור אשר לרוב הכרחיים במקרה של מתקפה. בנוסף, לרוב החברות יש מערכת לניטור איומיי סייבר, אך רק בקרב 43% מהן הניטור הוא לכל הרשתות שהארגון מחובר אליהן.
"הסקר מאפשר לשקף את תמונת המצב של מוגנות התעשייה בישראל ולתת למערת ולהתאחדות כלים להבנה איפה לפעול יותר להגברת המודעות וההגנה", הסביר ראש מערך הסייבר הלאומי גבי פורטנוי. "הנתונים מצביעים על כך שאין השקעה לטווח ארוך ובתחום הזה יש להישאר עדכני בכל זמן. הנזקים הכלכליים שנגרמים לחברות מאירועי סייבר מצדיקים את ההשקעה והם חלק מאחריות בסיסית של חברות הן כלפי הלקוחות שהן והן כחלק מצורך להגנה רוחבית על הציבור מפני פגיעה רחבה שתשפיע על חיי היום יום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה