מדדים ומחקרים

הישראלים מתכוננים לבזבז: בכמה יזנקו המכירות באשראי ביום הבחירות?

ביום הבחירות האחרון במרץ 2021, זינק מחזור המכירות בכרטיסי אשראי של עסקי האופנה בכ-72% אל מול יום רגיל, ובבחירות ב-2020 גובה הקנייה הממוצעת בחנויות החשמל והאלקטרוניקה עלה בכ-69% בכרטיסי אשראי בהשוואה ליום קניות  רגיל, מה יקרה הפעם?
מערכת ice | 
רכישות באשראי (צילום unsplash, freepik)
אחרי ארבעה ימי בחירות בתקופה של כשנתיים וחצי, נתוני הסליקה של כרטיסי האשראי שנותחו ע"י חברת גמא ניהול וסליקה מראים עליות משמעותיות בצריכה בכרטיסי אשראי בימי הבחירות, בעיקר בתחום האופנה, חשמל ואלקטרוניקה, לצד יציאות למסעדות ובתי קפה.
בתחום האופנה, הלבשה והנעלה, בבחירות באפריל 2019 נמדדה עליה מרשימה של כ- 70% במחזור המסחר מול יום מסחר רגיל וגם בבחירות בספטמבר 2019, נמדדה עליה משמעותית של כ- 66% בתחום. בבחירות הבאות, במרץ 2020, נמדדה עליה מתונה של כ- 35%. אבל בבחירות האחרונות, במרץ 2021, נרשמה עליה ששימחה מאוד את ענף האופנה של כ- 72% במחזור המסחר בענף.

בתחום צריכת מוצרי חשמל, בבחירות באפריל 2019 נמדדה עליה של כ-36% בקניות בתחום, מול יום מסחר רגיל, כשגובה הקניה המוצעת מזנק מ- 743 שקל ל 1,326 שקל. עליה של כ- 78%. בבחירות בספטמבר 2019 נרשמה עליה של כ- 26% במחזור, וגובה הקניה הממוצעת מטפס אף הוא בכ- 62%.  בבחירות במרץ 2020 נמדדה עליה של 19% במחזור, כאשר גובה קנייה ממוצעת עולה ב-69%. דהיינו - בעוד גובה קנייה ממוצעת ביום רגיל בתחום מוצרי החשמל והאלקטרוניקה עומד על 743 שקל, הרי ביום בחירות זה גובה הקנייה הממוצעת גדל ועמד על 1,257 שקל. ביום הבחירות האחרון נרשמה עליה קטנה של כ-4% במחזור שהורכבה מגידול של כ-40% בגובה הקניה הממוצעת לצד ירידה בכמות העסקאות.
כמה הישראלים מבלים במסעדות ובבתי קפה בימי בחירות? יום השבתון המוענק לאזרחי ישראל, בעוד שמקומות האוכל והבילוי נשארים פתוחים, מעניק לעסקים בתחום הקולינארי גידול משמעותי במחזורים. כאשר ההוצאה הממוצעת עלתה בכ-37% (126 שקל מול  92 שקל). בבחירות אח"כ, בספטמבר 2019  גובה קנייה ממוצעת עלה ב-29% מול יום רגיל של אמצע השבוע. בבחירות של מרץ 2020 לא חל כמעט שינוי בגודל השוק יחסית ליום עסקים רגיל בתחום, אולי כתוצאה מניצני משבר הקורונה שהתפשטה ברחבי ישראל. יצוין שבתאריך זה עדיין לא הוטלו הגבלות ע"י המדינה.
שנה אח"כ, בבחירות במרץ 2021 הישראלים חזרו אל בתי הקפה והמסעדות עם עליה של כ-38% במחזור בתחום, לעומת יום עסקים רגיל. למרות מגבלות הקורונה החלקיים, מסעדות רבות נכנסו לתחום המשלוחים ובכך הגדילו את המחזורים. נושא נוסף אותו בדקו והשוו בגמא הוא ענף התיירות והנסיעות, בבחירות של אפריל 2019 מחזור המסחר בתחום עלה בכ- 48%, כשגובה קנייה ממוצעת אף הוא מזנק בכ - 53%. בהמשך, בספטמבר של אותה שנה, נרשמה גם כן עליה מרשימה של כ-73%  במחזור העסקאות בתחום אל מול יום רגיל.
התאריכים שנבדקו היו הבחירות לכנסת ה- 21 – 9.4.19, הבחירות לכנסת ה-22 - 17.9.19, הבחירות לכנסת ה -23 – 2.3.20, הבחירות לכנסת ה-24 – 23.3.21, כל תאריכי ימי הבחירות הושוו מול יום שלישי 16.3.21, שבוע לפני יום הבחירות לכנסת ה 24.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה