מדדים ומחקרים

הבורסות במתח: שבוע המסחר נפתח בירידות ברחבי העולם

המדדים בבורסות אסיה ירדו שוב בעקבות האפקט המתמשך של האינפלציה הגבוהה בארה"ב, והמטבעות קרובים לשיעורי שפל של עשורים מול הדולר. הפד צפוי להעלות את הריבית פעם נוספת ביום רביעי
מערכת ice | 
בורסות אסיה בירידה (צילום Pixabay, יוטיוב/ WION)
האינפלציה הגבוהה מהצפוי בארה"ב ממשיכה לתת את אותותיה בבורסות העולם, שפותחות את השבוע בירידות שערים, כך לפי בלומברג. המסחר בבורסות הונג-קונג, אוסטרליה וקוריאה הדרומית נפתח בירידות, בשל המתח לקראת החלטת הבנק הפדרלי בארה"ב, כמו גם בנקים מרכזיים אחרים, על העלאות ריבית משמעותיות בעקבות הכשל של ההעלאה הקודמת בהורדה משמעותית של שיעור האינפלציה.
את השבוע שעבר סיים מדד S&P 500 בירידה של 5% - הגרועה ביותר שלו מאז אמצע יוני, אז הגיע לשפל. כעת, בבורסות אסיה, רושמים המדדים ירידות נוספות, כאשר החוזים העתידיים על S&P 500 ירדו ב-0.2% והחוזים העתידיים על מדד נאסד"ק רשמו ירידה של 0.4%. באוסטרליה ירד המדד המרכזי ב-0.1%. האירו, היין והיואן ירדו כולם ב-0.2%. הליש"ט נמצא בשפל של 37 שנים מול הדולר. מדד שנגחאי ירד ב-0.2%, ומדד הנג-סנג באחוז שלם.
וסיליוס גניואקיס, מנהל אסטרטגיית המטבעות האירופיים בקבוצת סיטי, כתב ללקוחות כי "ברור שהפד יגן על המסרים הנציים שלו, ויבהיר פעם נוספת כי יוריד את האינפלציה ללא תנאי". הפד צפוי להודיע על העלאת ריבית משמעותית ביום רביעי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה