מדדים ומחקרים

דירוג עשירי העולם: מאסק ירכוש את יונייטד ויישאר ברווח?

דירוג עשירי העולם: אין שינויים בצמרת: אילון מאסק רושם עלייה של 8.9 מיליארד דולר במניותיו, פרנסואה בטנקור היא האישה העשירה ביותר עם הון של 73.9 מיליארד דולר ואייל עופר הוא הישראלי ילידי הארץ עם ההון הגבוה ביותר
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ TED)

דירוג עשירי העולם על פי נתוני המגזין הבינלאומי 'פורבס': האיש העשיר בעולם, מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, מוערך ב-267.6 מיליארד דולר, עלייה של 8.9 מיליארד ביחס לשבוע שעבר. מאסק היתל השבוע בליבם של אלפי אוהדים, כשכתב כי הוא מתכוון לרכוש את קבוצת הכדורגל מנצ'סטר יונייטד, אשר שוויה מוערך בכ-4.6 מיליארד דולר, אך מיד הבהיר כי מדבור ב"בדיחה ותיקה". 

ברנאר ארנו שומר על המקום השני ברשימה כשהונו מוערך ב-172.6 מיליארד דולר, ארנו, בעלי קבוצת האופנה LVMH מחזיק בתאגיד בראשותו פועלים מגוון מותגי יוקרה – ובהם לואי ויטון וכריסטיאן דיור. בנוסף ל-LVHM לארנו מניות בקארפור, מרשתות המרכולים הגדולות בעולם, שכזכור צפויה להתחיל את פעילותה בישראל ולפתוח סניפים, בפעילות משותפת עם רשת יינות ביתן ומגה -שימותגו מחדש.


ג'ף בזוס, מייסד אמזון, יציב במקום השלישי, כשהונו מוערך כעת ב-166.8 מיליארד דולר, אמזון רכשה בתחילת החודש את החברה המייצרת את רומבה, שואב האבק הנודד (irobot), בעסקה של 1.7 מיליארד דולר, בעקבות כך המניה של רומבלה זינקה עד 61 דולר למניה, עלייה של 19%.



גאוטם אדאני, יו"ר ומייסד קבוצת אדאני, תאגיד הודי רב-לאומי העוסק בפיתוח נמלים ופעולות שונות, שומר על המקום הרביעי, ומוערך בכ-142.1 מיליארד דולר. כזכור, החברה של אדאני היא כעת חלק משתי השותפות ששולטות בנמל חיפה לאחר ההפרטה.


במקום החמישי, ביל גייטס אשר הודיע בחודש שעבר כי בקרוב "אני ארד בדירוג עשירי העולם ולבסוף אצא מהרשימה", זאת ברקע החלטתו להגדיל את ההשקעות בקרן ההצדקה שבבעלות, כשהוא העביר בחודש שעבר 20 מיליארד דולר נוספים והצהיר כי הוא "מתכנן לתרום את כל הוני לקרן מלבד מה שאני מוציא על עצמי ועל בני משפחתי". למרות התרומות הנדיבות, מניותיו של מייסד מיקרוסופט ממשיכות לעלות והוא רשם השבוע עליה בהון של כ-מיליארד דולר כאשר הונו מוערך בכ-114.3 מיליארד דולר.

האישה העשירה בעולם פרנסואה בטנקור  במקום ה-14, עם הון של 73.9 מיליארד דולר. הישראלי יליד הארץ העשיר בעולם אייל עופר, מחזיק נכון לשבוע זה הון של כ- 14.9 מיליארד דולר, והוא מדורג במקום ה-124 במדד עשירי העולם.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה