מדדים ומחקרים

הישראלים בטירוף קניות: אלה הסכומים שבוזבזו בעקבות הארנק הדיגיטלי

מאז כניסת הארנק הדיגיטלי של Google לשימוש בישראל, בדצמבר האחרון, זינקו ההוצאות ביותר מפי 3 – הסכום ביוני יותר מ-1.3 מיליארד שקלים. ההוצאות בארנקים דיגיטליים מהוות כבר 7.5% מסך ההוצאות בעסקאות פיזיות

מערכת ice | 
עלייה בשימוש בכרטיסי האשראי בישראל (צילום unsplash, shutterstock)
חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), המנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי בישראל, מפרסמת הבוקר נתונים חדשים, ומצביעה על כך שהיקפי השימוש וההוצאות בארנקים דיגיטליים בישראל המשיכו לצמוח בקצב מואץ גם במהלך חודש יוני. סכום ההוצאות ברכישות באמצעות טלפונים ושעונים חכמים הסתכמו בחודש יוני בסכום של 1.309 מיליארד שקלים,  נתון המהווה עלייה בשיעור של 13.9% לעומת מאי 2022.
בחברה מדווחים כי מאז כניסת הארנק הדיגיטלי Google Pay, בדצמבר 2021, צמחו ההוצאות של הישראלים בארנקים דיגיטליים ביותר מפי 3 וזינקו מ-416.08 מיליון שקלים בנובמבר 2021 ל-1.309 מיליארד שקלים בחודש החולף, מדובר בעלייה של יותר מ-892.5 מיליון שקלים. 
בנוסף, נתוני שב"א  מוכיחים שהנתח של ההוצאות באמצעות ארנקים דיגיטליים בעסקאות פיזיות (רכישות בבתי העסק עצמם) הגיעו במהלך יוני לשיעור של 8.3%. במהלך יוני עמדו ההוצאות בעסקאות פיזיות על סכום של 15.839 מיליארד שקלים. 
על פי נתוני שב"א, בחודש יוני נמשך גם הגידול והשימוש של הציבור הישראלי בעסקאות חכמות. סך ההוצאות בעסקאות באמצעות מערכת ה-EMV הסתכמו ב-28.130 מיליארד שקלים מתוך סך הוצאות של 36.748 מיליארד שקלים. מדובר בעליה של 7.2% בסך ההוצאות באמצעות מערכת ה-EMV לעומת חודש מאי. עוד עולה מנתוני שב"א כי בחודש מאי היקף חדירת מסופי ה-EMV לבתי העסק בישראל עלה ל-83%.  
סמנכ״לית תפעול וקשרי שותפים בשב״א, רונית טישלר פיטי: ״השימוש בארנקים הדיגיטליים הולך ותופס מקום מרכזי בהוצאות בעסקאות הפיזיות בישראל. כניסת הארנק של גוגל לפעילות בישראל הרחיבה בצורה ניכרת את כמות הפעולות ואת היקף התשלומים שמבצע הציבור הישראלי באמצעות הארנקים הדיגטליים״.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה