מדדים ומחקרים

דירוג עשירי ישראל: האחים בוכמן כאן כדי להישאר

הם גדלו בעיירה רוסית נידחת והחלו לתכנת במחשב הביתי שלהם. כיום, הם יציבים כבר מספר חודשים בצמרת עשירי ישראל. עכשיו זה ברור: האחים בוכמן כאן כדי להישאר
מערכת ice | 
איגור ודמיטרי בוכמן (צילום יוטיוב/ Playrix)
שבוע יחסית רגוע עבר על עשירי ישראל בדירוג העולמי של פורבס, שלא הראו תזוזות מיוחדות, ואולי זה דווקא משקף יותר מכל את היציבות שהגיעו אליהם. (אם כי לגבי רומן אברמוביץ' אי-אפשר לדעת מה יקרה). האישה הישראלית העשירה ביותר, בעלי העיתון ישראל היום מרים אדלסון, ירדה בשוויה בכחצי מיליארד דולר, ונשארה במקום ה-51, מחוץ לטופ 50, ממנו יצאה לפני שבועיים. כעת שוויה מוערך ב-27.1 מיליארד דולר.
במקום השני יציב אייל עופר, שירד קלות בכ-200 מיליון דולר, אולם עלה ארבע מקומות בדירוג לעבר המקום ה-116, בשווי של 15.5 מיליארד דולר. אייל עופר נחשב לאדם שבורח מתקשורת וממעט מאוד להיחשף. לעומת זאת אחיו, עידן עופר, נחשב למיליארדר צבעוני יותר, ומחזיק גם בחלק מקבוצת הכדורגל הספרדית אתלטיקו מדריד. עידן עופר נשאר בדיוק עם אותו הון מהשבוע שעבר – שווי של 11.1 מיליארד דולר, וירד 2 מקומות וכעת ממוקם במקום ה-177.

האוליגרך רומן אברמוביץ' אשר באמתחתו תעודה זהות כחולה, הרוויח השבוע כ-3 מיליארד דולר, מה שממשיך את הזינוק שהוא רושם בחזרה בשבועות האחרונים, לאחר ההפסדים הגדולים שגרמו לו הסנקציות העולמיות. כעת אברמוביץ' נמצא במקום ה-223 בעולם, עם שווי של 8.9 מיליארד דולר.

האחים איגור ודימיטרי בוכמן מעסקי הגיימינג שהשתחלו לפני מספר חודשים לרשימה והדיחו את המיליארדרים הוותיקים פטריק דרהי (תקשורת) וסטף ורטהיימר (מתכות), מפגינים יציבות קשוחה, וירדו מקום אחד בלבד, ונמצאים יחד במקום ה-262, עם שווי של 8.1 מיליארד דולר כל אחד. 
איגור בוכמן ואחיו הצעיר, דמיטרי, שחולקים את קבלת ההחלטות בחברה בת ה-18 - משחקים כמו Fishdom ו-Gardscapes הם מקור ההון כאמור של יותר מ-16 מיליארד דולר. "אנחנו לא חברה גדולה", אמר איגור בוכמן בריאיון לפורבס לפני כחודשיים, "כלומר, יש לנו הכנסות גדולות, אבל אנחנו רק שני אנשים, ויש לנו מנהלים, אבל הם עובדים על משחקים. אין לנו תוכנית ב'".
אביהם הוכשר כווטרינר אך עבד כמאבטח, ואמם, שהייתה מנהלת גיוס בחברה בעיר הולדתם ברוסיה, התקשו להסתדר, אומר בוכמן. "תמיד היה לנו אוכל, אבל עד סוף החודש לא היה כסף". הם גדלו באחת המשפחות היהודיות הבודדות בעיר הנידחת, שאפילו הרוסים מכירים בעיקר משיר פופ מתקופת ברית המועצות. "במובן מסוים לא הרגשתי רוסי", אמר איגור. "היה לי קשה לומר בפומבי שאני יהודי למרות שמעולם לא התמודדנו עם אנטישמיות ישירה, אבל שמענו מההורים ומהסבים שלנו שצריך להיזהר".
בוכמן התחיל לתכנת ב-2001 בזמן שלמד מתמטיקה באוניברסיטה בעיר הולדתו לאחר שפרופסור הזכיר שיש הרבה כסף בכתיבת קודים. איגור גייס את אחיו הצעיר, דמיטרי, שעדיין למד בתיכון, כדי להתחיל לבנות משחקים ושומרי מסך. הם עבדו על מחשב פנטיום 100 שניתן להם על ידי סבם. "ברור שלא היה לנו מספיק כסף לקנות מחשב בעצמנו", הוא אומר. "כשהתחלנו להרוויח כסף, אחת הרכישות הראשונות שלנו הייתה מחשב אחר, שהכפיל את הפרודוקטיביות שלנו".
סוגר את הרשימה יורי מילנר עם 7.3 מיליארד דולר שמציבים אותו במקום ה-312 בעולם
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה