מדדים ומחקרים
מאסטרקארד חושפת: זו הפעילות ההתנדבותית המועדפת על הישראלים
חברת מאסטרקארד ישראל חושפת את ממצאי הסקר שערכה אשר מתמקד בהרגלי ההתנדבות של הציבור הישראלי בקרב השנה החולפת. על פי הנתונים, כמעט 50% מהישראלים התנדבו בשנה האחרונה. כ-30% מהציבור בחר לתמוך בכוחות הביטחון במסגרת פעילות התנדבותית
חברת מאסטרקארד ישראל מפרסמת סקר חדש אשר מתמקד בהרגלי ההתנדבות בקרב הציבור הישראלי בשנה החולפת. מדובר במדגם ארצי ומייצג של משפחות, גברים ונשים שהם הורים לילדים בגילי 2-18.
תוצאות הסקר מציגות מספר תובנות מעניינות ובעיקרם מציגות את הנכונות המרשימה של משפחות להירתם למען החברה וחוסנה של המדינה. על פי ממצאי הסקר, כמעט מחצית מהישראלים בחרו להתנדב השנה; 23% מההורים השתתפו השנה בפעילות התנדבותית לפחות פעם בחודש וכ-25% התנדבו לפחות פעם אחת במהלך השנה.
בנוגע לפרופיל הישראלים המתנדבים לפחות פעם בחודש, נמצא כי גברים מתנדבים יותר מנשים 25% לעומת 19%. עוד נודע, כי הגיל שבו שיעור ההתנדבות הוא הגבוה ביותר הוא גילאי +50 עם 29% התנדבות לעומת 22% בגילאי 40. 26% מהמתנדבים פעם בחודש מגדירים את עצמם מסורתיים, דתיים או חרדים לעומת 17% כחילונים.
(צילום: באדיבות חברת מאסטרקארד ישראל)
תוצאות הסקר מצביעות על כך שתחומי ההתנדבות המועדפים ביותר על הנשאלים הייתה התנדבות בקרב כוחות הביטחון. למעשה, 29% מהציבור בחרו לקחת חלק בפעילות בקרב מגזר זה. 26% בחרו לסייע לאוכלוסיות בקשיים, 21% התנדבו בקרב ילדים ונוער, 19% התנדבו למען מפוני העוטף והצפון, 17% עם קשישים ו- 14% סייע השנה לחקלאים.
(צילום: באדיבות חברת מאסטרקארד ישראל)
עוד עולה מהממצאים כי 51% מתנדבים לבד, 23% עושים זאת עם בני זוג, 18% עם הילדים, 24% במסגרת העבודה ו-16% עם חבר או חברה.
(צילום: באדיבות חברת מאסטרקארד ישראל)
ממצא מעניין נוסף שעלה מתוך הסקר מראה שהאלמנטים שישפיעו על התנדבות מוגברת יותר בקרב אזרחים הם: נגישות והסעות למקום ההתנדבות, הצורך בהעלאת המודעות ודגש הערך בהתנדבות, תמריצים והטבות.
עוד היה מעניין לראות את העדפת המתנדבים בעניין סוג ההתנדבות. כ-24% מכלל הנשאלים בחרו בהתנדבות בקטיף או פעילות חקלאית כבחירה ראשונה שלהם, וכ-52% מכלל הנשאלים ציינו את זה בדירוג שלהם בבחירת שלושת ההתנדבויות המועדפות. במקום השני התנדבות באריזת משלוחי מזון עם 18% כהעדפה ראשונה, וטיפול בחיות במקום השלישי עם 17%.
מלבד זאת, הסקר בחן תרומות כספיות אשר מהן עולה כי מחצית מהמתנדבים תורמים גם כסף. על פי הנתונים, 28% מהמתנדבים פעם בחודש תרמו השנה מעל 1000 שקלים ו-22% מהם תרמו עד 1000 שקלים. בקרב שאר המתנדבים, צוין כי לפחות פעם אחת השנה גם אצלם שיעור התרומות דומה ועומד על 28% שתרמו עד 1000 שקלים ו- 27% שתרמו מעל 1000 שקלים.
קרלי סנדרס, מנהלת השיווק של מאסטרקארד ישראל, התייחסה לממצאי הסקר בדבריה וציינה: "השנה וכחלק מהרתמות של הישראלים להתנדבות יזמה החברה את הקמת פלטפורמת 'המשפחה המתנדבת' המאפשרת לראשונה בלחיצת כפתור אחת ובצורה פשוטה וקלה לחפש ולהזמין פעילות התנדבות משותפת לכל בני המשפחה.
עוד ב-
בנוסף, בתחילת מלחמת חברות ברזל עובדי מאסטרקארד ישראל הקימו חמ"ל ייחודי המרכז את כל חשבונות הבנק המאומתים של יישובי הדרום, על מנת שאנשים פרטיים וארגונים יוכלו לתרום בבטחה להקמת הישובים מחדש".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה