מדדים ומחקרים

מה קונים עכשיו? מאסטרקארד חושפת: כך ייראה השופינג הסוער של השנה

מכון מאסטרקארד לכלכלה מפרסם את תחזית ההוצאות לתקופת חג המולד וראש השנה האזרחי 2024 עבור מדינות אירופה. התחומים שיזנקו: אופנה, גאדג'טים ותיירות
מערכת ice | 
מאסטרקארד (צילום shutterstock)
מכון מאסטרקארד לכלכלה פרסם את תחזית ההוצאות לתקופת חג המולד וראש השנה האזרחי 2024 במדינות אירופה. זאת, לאור ההתפתחויות הכלכליות ביבשת, או במילים אחרות, עלייה במצב הכלכלי של תושבי אירופה בזכות ירידה משמעותית באינפלציה, עלייה בשכר הממוצע ושיעורי אבטלה נמוכים במיוחד (האבטלה באירופה כעת נמוכה באופן היסטורי) המביאים לכך שכוח הקנייה של הצרכנים גדול יותר. מאסטרקארד מציינת שהתנאים הכלכליים המשופרים עשויים להחליש את הנטייה של הצרכנים לחסוך ולהעלות ביקושים.
התחזית מבוססת על מדד SpendingPulse של מאסטרקארד, המנטר מכירות קמעונאיות - פיזיות בחנויות ואונליין, ומצביעה על עלייה של 2.9% בהוצאות בהשוואה לשנה שעברה, בעיקר בתחומי הביוטי, האופנה, הגאדג'טים והתיירות.
התחזית מראה שהעליות הבולטות ביותר צפויות בהונגריה (7.7%), פולין (6.4%), ספרד (5.3%) והולנד (4.3%). מדינות כמו צרפת (0.7%), גרמניה (1.7%) ובריטניה (3.6%) מציגות צמיחה מתונה יותר בהוצאות.
מאז מגפת הקורונה, הצרכן האירופי נוטה להוציא יותר על חוויות כמו טיולים, מסעדות ובידור. חג המולד וראש השנה הפכו לתקופה מועדפת על משפחות לנסיעות ליעדים חמים כמו מרוקו, פורטוגל וספרד, או ליעדים זולים כמו הונגריה ופולין. מגמות הצריכה כוללות בנוסף גם רכישת מוצרי קוסמטיקה, אופנה, ואלקטרוניקה ואביזרים ביתיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה