מדדים ומחקרים

בית החולים הבטוח בישראל? במקום הזה רמת הזיהום הנמוכה ביותר

דו"ח משרד הבריאות לשנת 2023 שפורסם לפני כחצי שנה, קבע כי המרכז הרפואי בני ציון בחיפה מדורג במקום הראשון בקרב בתי החולים הבינוניים הממשלתיים, מבחינת רמות הזיהום הנמוכות ביותר
מערכת ice | 
בית חולים-אילוסטרציה AI (צילום vecteezy)
הישג מרשים. המרכז הרפואי בני ציון בחיפה דורג שוב במקום הראשון בקטגוריית בתי החולים הבינוניים בישראל במניעת זיהומים, כך עולה מדו"ח תקופתי - לחודשים יולי-אוגוסט 2024, שפרסמה השבוע היחידה הארצית למניעת זיהומים במשרד הבריאות. 
יצוין כי, דו"ח משרד הבריאות לשנת 2023 שפורסם לפני כחצי שנה, קבע כי המרכז הרפואי בני ציון בחיפה מדורג במקום הראשון בקרב בתי החולים הבינוניים הממשלתיים, מבחינת רמות הזיהום הנמוכות ביותר.

הדו"ח התקופתי בודק את שיעורי ו/או מספרי הזיהומים בבתי החולים בישראל, מצביע על כך שהמרכז הרפואי בני ציון הוביל בתקופה זו הן במיעוט רכישת חיידקי התראה והן במיעוט מקרי אלח דם נרכשים של חיידקים עמידים. הישג זה מרשים במיוחד לאור האתגרים הנוכחיים של מערכת הבריאות, הכוללים צפיפות רבה וקושי בהפרדה במחלקות האשפוז וקשיים בהפרדה בין מחוללי מחלות מדבקים. את התחום מובילות במרכז הרפואי בני ציון מנהלת היחידה למניעת זיהומים ד"ר מירית הרשמן סרפוב, והמפקחת והאפידמיולוגית תמי בומרד. 
 מנהלת היחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי בני ציון ד"ר מירית הרשמן סרפוב, הביעה את הערכתה לצוות המרכז הרפואי: "תוצאות מצוינות אלו,  הן תוצאה ישירה של המאמצים המשותפים של כל אנשי הצוות בכלל ביה"ח, כאשר ההיענות וההקפדה על כללי מניעת הזיהומים ראויים לשבח".
למרות ההצלחה, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי ד"ר מירית הרשמן סרפוב, מדגישה: "אתגרים משמעותיים עדיין ניצבים בפנינו, במיוחד בתקופה זו של עומס ותפוסה גבוהה. אנו משוכנעים כי כל אנשי הצוות, ימשיכו להקפיד על  השמירה של כללי מניעת זיהומים".
בנוסף, עם תחילת עונת השפעת, המרכז הרפואי בני ציון מעודד את כל אנשי הצוות להתחסן כנגד שפעת כחלק ממאמצי המניעה הכוללים למניעת זיהומים. מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון ד"ר אוהד הוכמן: "אנו רואים בבטיחות המטופל ערך עליון והישג זה של המרכז הרפואי מדגיש את החשיבות של מניעת זיהומים ומהווה דוגמה למצוינות בתחום זה של המרכז הרפואי שלנו במערכת הבריאות בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה