מדדים ומחקרים

בפער של 53%: זה המוצר שמייקר את הקניות שלכם

סל המוצרים התייקר ב-5 שנים ב-30% ומחירי הבשר במוקד: בשר בקר טחון זינק ב-53.59%, מ-39 שקל ל-59.90 שקל לק"ג, כשברקע עומדים שינויים גלובליים במחירי התבואות ועלויות השינוע, חזה עוף טרי התייקר ב-53%, מ-30 שקל ל-45.90 שקל לק"ג
מערכת ice |  1
עליית מחירי מוצרים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, נתי שוחט)
בחמש השנים האחרונות, מ-2019 ועד 2024, חווה הצרכן הישראלי זעזוע משמעותי בסל הקניות הבסיסי שלו. בדיקה מקיפה של 50 מוצרים מ-10 קטגוריות שונות חשפה עלייה מדאיגה של 30.5% במחיר הסל הכולל, מ-636.20 שקל ל-830.5 שקל.
על פי הבדיקה של כלכליסט, מתוך המוצרים שנבדקו, 47 התייקרו, שניים נותרו ללא שינוי, ואחד בלבד הוזל. הבדיקה, שנערכה בשבוע שלפני ראש השנה באמצעות אתר פרייסז בשופרסל אונליין, משקפת מגמה רחבה יותר בשוק הקמעונאות הישראלי.

במרכז סערת ההתייקרויות ניצבים מוצרי הבשר והחלבון. בשר בקר טחון זינק ב-53.59%, מ-39 שקל ל-59.90 שקל לק"ג, כשברקע עומדים שינויים גלובליים במחירי התבואות ועלויות השינוע. לפי כלכליסט, חזה עוף טרי התייקר ב-53%, מ-30 שקל ל-45.90 שקל לק"ג, כשהסדר כובל בענף מונע תחרות אמיתית. אפילו תחליפי החלבון לא נמלטו מהמגמה, כששניצל תירס של טבעול (693 גרם) קפץ ב-35.6%, מ-25 שקל ל-33.90 שקל. בקטגוריית מוצרי החלב, גבינה בולגרית 5% (250 גרם) של משק צוריאל התייקרה ב-27.93%, מ-17.90 שקל ל-22.90 שקל, כחלק ממגמה רחבה יותר של עליות מחירים במגזר זה.
גם בתחום השמנים והממרחים נרשמו עליות משמעותיות. שמן זית (750 מ"ל) זינק ב-53%, מ-30 שקל ל-45.90 שקל, בעקבות נזקי אקלים ופגעי מזג אוויר עולמיים. הדבש, מוצר עונתי פופולרי, לא נותר מאחור כשצנצנת של יד מרדכי (500 גרם) התייקרה ב-31.96%, מ-21.90 שקל ל-28.90 שקל. מחירי הירקות הטריים הגיעו לשיאים חדשים, כשהעגבניות הטריות זינקו ב-118.64%, מ-5.9 שקל ל-12.90 שקל לק"ג, בעקבות אתגרים אקלימיים ואירועים ביטחוניים.
המוצרים הקפואים והמעובדים לא נמלטו מהמגמה. צ'יפס לתנור של תפוגן (1.5 ק"ג) התייקר ב-28.44%, מ-22.5 שקל ל-28.90 שקל, כשהמלחמה בעזה והשפעותיה על גידולי תפוחי האדמה באזור העוטף תרמו להתייקרות. אפילו מוצרי קינוח כמו הקרמבו של שטראוס (8 יחידות) לא נותרו מאחור, עם עלייה של 35.97%, מ-13.90 שקל ל-18.90 שקל, בעקבות התייקרויות בשוק הסוכר והקקאו העולמי.
לבסוף, גם מוצרי הטיפוח האישי הושפעו מהמגמה הכללית. ג'ל גילוח אדג' (198 גרם) רשם עלייה מרשימה של 51.2%, מ-12.5 שקל ל-18.90 שקל, כשהפער בין העלאת המחיר של היבואן (16%) לבין העלייה בפועל לצרכן מדגיש את תפקידם של הקמעונאים בהתייקרויות. תמונת המצב הכוללת מציגה אתגר משמעותי עבור הצרכן הישראלי, כאשר עליות המחירים מקיפות את כל תחומי הצריכה הבסיסיים, מזון, טיפוח אישי וצרכי בית כאחד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לחם
    שילה 10/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון אבל ברשת חצי חינם יש מבצעים מצויינים ואני קןנה שם תמיד
    סגור