מדדים ומחקרים

למרות הסיכון: זינוק ברכישת מטבעות דיגיטליים ע"י צעירים | דוח מיוחד

הארגון הבינלאומי לרגולציה של ניירות ערך (IOSCO) חושף עלייה חדה ונמשכת ברכישת מטבעות דיגיטליים על ידי משקיעים פרטיים. רוב מחזיקי הקריפטו הפרטיים – מתחת לגיל 40
שרון בירקמן | 
מטבעות קריפטוגרפיים (צילום freepik)
דוח חדש של הארגון הבינלאומי לרגולציה של ניירות ערך (IOSCO) מצביע על זינוק בבעלות על מטבעות דיגיטליים בקרב משקיעים פרטיים, וזאת למרות התנודתיות המאפיינת את השוק בשנים האחרונות. 
על פי הנתונים, 15 מתוך 24 מדינות שנבדקו דיווחו על כך שלפחות 10% מהמשקיעים הפרטיים מחזיקים במטבעות דיגיטליים; שש מדינות דיווחו כי לפחות 30% מהמשקיעים הפרטיים מחזיקים במטבעות דיגיטליים. מדובר בזינוק משמעותי לעומת 2020, אז כשליש מהמדינות דיווחו על אחוזים נמוכים של מחזיקים במטבעות דיגיטליים, בין 1% ל-5%. המשקיעים הפרטיים לא נרתעים מההשקעה במטבעות דיגיטליים גם במדינות מפותחות וגם בשווקים מתפתחים.
IOSCO ציין כי השוק המשיך להתפתח מאז הדוח הקודם שהוציא ב-2020, על אף שהשקעות רבות הושפעו מהירידות החדות בשוק במהלך "חורף הקריפטו" ב-2022. על פי הדוח, הסיכונים הקיימים, כמו תנודתיות, חוסר הבנה של המשקיעים, העדר רגולציה והונאות, נותרו בעינם. בארגון מדגישים את הצורך בהגנה טובה יותר על המשקיעים ובחינוך מותאם.

רוב המשקיעים הפרטיים הבוחרים בקריפטו הם צעירים, לרוב גברים מתחת לגיל 40. בארצות הברית, שלושה מתוך חמישה משקיעים מתחת לגיל 35 שקל להשקיע במטבעות דיגיטליים; יותר ממחצית מהם כבר השקיעו. 
עוד עולה מהדוח כי משקיעים חדשים נוטים יותר להשקיע במטבעות דיגיטליים לעומת משקיעים מבוססים. כ-44% מהמשקיעים מדור Z (גילאי 18-25) בארצות הברית, החלו את דרכם בהשקעה במטבעות דיגיטליים.
המניעים העיקריים להשקעה במטבעות דיגיטליים הם חשש מהחמצה (FOMO) או ספקולציה, חסמי כניסה נמוכים ומידע מחברים ורשתות חברתיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה