בעולם

"לא ניתן למנוע פשעים פיננסיים אם מסירים את השוטר מהרחוב"

הסנאטורית אליבת וורן חוקרת את הרשות לרגולציה פיננסית, "הרגולטור של וול סטריט", לאחר שבשנה האחרונה נרשם שפל היסטורי במספר פעולות האכיפה. הרשות בתגובה: לאחר שנות האכיפה, עכשיו יש פחות עבריינים 
שרון בירקמן | 
הונאה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הרשות לרגולציה פיננסית (FINRA), "הרגולטור של וול סטריט", טרם השיבה על שאלות בנוגע לירידה משמעותית בקנסות שהטילה השנה. בשנה האחרונה נרשם שפל היסטורי במספר פעולות האכיפה של הרשות נגד ברוקרים בעייתיים. הרשות, מצידה, טוענת כי ההגבלות שהוטלו בעבר צמצמו את מספר העבריינים. 
הסנאטורית אליזבת וורן, מהמבקרות המובהקות של הרשות עוד מאז סערת גיימסטופ, מתקשה להשתכנע. בסוף אוגוסט פנתה וורן בכתב לרשות עם רשימה מפורטת של שאלות עליהן התבקשה הרשות להשיב תוך 16 יום ולא יאוחר מה-13 בספטמבר. 

במכתבה ציינה וורן כי FINRA החלה בתהליך התייעלות ארגונית לפני שבע שנים ומאז הקנסות שהטילה ופעולות האכיפה שביצעה ירדו באופן דרמטי. וורן ציינה עוד כי הסוכנות מפרסמת פחות הודעות לעיתונות מאשר בעבר, מה שמגביל את שקיפות פעולות האכיפה שלה. הסנאטורית הצביעה בנוסף על נתוני האכיפה של הרשות לניירות ערך (SEC) שנותרו יציבים יחסית וכן כי יועץ בכיר לשעבר ב-FINRA הביע ספק אם יש פחות עבריינים כיום. "לא ניתן למנוע פשעים פיננסיים אם מסירים את השוטר מהרחוב", כתבה וורן.  
גורמים במשרדה של וורן אמרו לפייננשל טיימס כי עד כה טרם התקבלה כל תגובה מהרשות; על הרקע הזה, המועד האחרון לתגובה הוארך כבר פעם אחת לסוף חודש ספטמבר, וייתכן שיוארך שוב. אותם גורמים העלו חשש, כי חוסר המענה מונע מהציבור להבין אילו הוכחות יש בידי הרשות התומכות בטענה לפיה שוקי ההון בארצות הברית מעולם לא היו בטוחים יותר.  במענה לפניית כלי התקשורת, הגיב דובר מטעם הרשות: "אנחנו מעדכנים את משרד הסנטורית. אין לי מידע נוסף בשלב זה". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה