משפט

החקירה נגד הבנק הגדולים ממשיכה; אחד מהם מאיים לתבוע את הרשויות

הסתעפות נוספת בפרשת פלטפורמת התשלומים Zelle שבבעלות שבעה מהבנקים הגדולים בארה"ב. במוקד החקירה: בשנת 2023 ג'יי.פי. מורגן, וולס פארגו ובנק אוף אמריקה החזירו כספים רק ל-38% מלקוחות שנפגעו בהונאות תשלום דרך האפליקציה, לעומת 62% בשנת 2019
שרון בירקמן | 
ג'יי פי מורגן (צילום shutterstock)
פרשת פלטפורמת התשלומים Zelle מסתעפת שוב: ג'יי.פי. מורגן צ'ייס, מהבנקים הגדולים בעולם, עומד במרכז חקירה פדרלית בעקבות חשדות כי הוא מסרב לפצות לקוחות שנפלו קורבן להונאות דרך פלטפורמת התשלומים. על פי דיווח ב-CNBC, הרשות המפקחת על ההגנה הפיננסית לצרכנים (CFPB) פתיחה בבדיקה של התנהלות הבנק.
במסגרת החקירה התברר כי בשנת 2023 ג'יי.פי. מורגן, וולס פארגו ובנק אוף אמריקה החזירו כספים רק ל-38% מהלקוחות שנפגעו, ירידה משמעותית מ-62% בשנת 2019. בין השנים 2021 ל-2023, הבנקים סירבו להחזיר כ-880 מיליון דולר בעסקאות שנויות במחלוקת. החוק הפדרלי המגן על לקוחות מפני העברות לא מורשות אינו מגן עליהם כאשר הלקוחות נופלים קורבן להונאה ומאשרים את העסקאות.

הבנק סירב להגיב על החקירה באופן פומבי אך אישר את קיומה והודיע כי יבחן את צעדיו "כולל אפשרות לתביעה".
Zelle הוקמה ב-2017 במטרה להתחרות בשוק העברות הכספים מול אפליקציות התשלום הפופולריות. זאת, מאחר ש-51% מהאמריקאים משתמשים באפליקציות אלה לביצוע תשלומים במהירות. החברה נמצאת בבעלות קונסורציום של שבעה מהבנקים הגדולים בארצות הברית, כולל ג'יי.פי. מורגן צ'ייס, וולס פארגו ובנק אוף אמריקה. שלושת הבנקים מנהלים יחד כ-73% מהעסקאות שעוברות בפלטפורמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה