מדדים ומחקרים

דוח: העסקים מעדיפים לדלג על האשראי, הצרכנים מעדיפים ארנק דיגיטלי

ארנקים דיגיטליים הם עדיין אמצעי התשלום המוביל בביצוע עסקאות, כך עולה מדוח אמצעי התשלום הגלובלי של Worldpay; תשלומי חשבון לחשבון מזנקים עם קצב גידול של 13% לשנה
שרון בירקמן | 
כרטיסי אשראי (צילום freepik)
דוח גלובלי של Worldpay מ-FIS מצביע על המשך הדומיננטיות של ארנקים דיגיטליים כמובילים בתשלומים במסחר האלקטרוני, עם נתח של 49% מהשוק. עם זאת, תשלומי חשבון לחשבון (A2A) צוברים תאוצה משמעותית, כאשר היקף העסקאות הגלובלי עבר את ה-525 מיליארד דולר בשנת 2022 וצפוי לעלות בקצב שנתי של 13% עד 2026.
הגידול בתשלומי A2A נובע מהתרחבות מערכות התשלום בזמן אמת, עם 64 מערכות פעילות ברחבי העולם בשנת 2022. המערכות מציעות מגוון מודלים ציבוריים, פרטיים והיברידיים, כמו PIX בברזיל, Interac Online בקנדה, ו-UPI בהודו, שזוכים להצלחה אדירה בזכות השילוב עם ארנקים דיגיטליים כמו Google Pay ו-Paytm.

עבור בעלי עסקים, תשלומי A2A הם פתרון משתלם לעומת כרטיסי אשראי, מאחר שהם מאפשרים לבעלי העסק לקבל תשלומים בצורה מיידית ומבטלים את הצורך בעמלות ניכיון. עסקאות A2A אינן עוברות דרך רשתות כרטיסים גדולות ולכן אינן כרוכות בעמלות ניכיון.
למרות הצמיחה בתשלומים הישירים, כרטיסי האשראי נשארו בשימוש נרחב. הצרכנים עדיין משתמשים בכרטיסי אשראי, למרות שהשימוש בהם יפחת ככל שחלופות אחרות יתחזקו. שווי העסקאות בכרטיסי אשראי ממשיך לעלות, הן בחנויות הפיזיות והן במסחר המקוון. לצד השימוש הישיר בכרטיסי אשראי, הצרכנים מעדיפים לשלם באשראי בארנקים דיגיטליים, שירותי "קנה עכשיו, שלם אחר כך" ואפשרויות מימון נוספות בנקודת המכירה.
בעוד המסחר האלקטרוני ממשיך לצמוח, בעיקר בשווקים מתפתחים, המטבעות הקריפטוגרפיים הם עדיין אמצעי תשלום שולי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה