מדדים ומחקרים

חשיפה - זו הדרך החדשנית בה זוגות בישראל מעוניינים להתחתן

כ-67% מהציבור היהודי בישראל תומכים בכך שישראל תכיר בכל סוגי הנישואים, כ-92% תומכים בכך בקרב הציבור החילוני - הנתונים מהסקר המסקרן נחשפים
מערכת ice | 
כמה כסף שמים בחתונה (צילום shutterstock)
סקר מכון סמית ערך סקר לקראת ט"ו באב עבור עמותת חדו"ש העוסקת בחופש דת ושוויון ומצא כי 67% מהציבור היהודי בישראל תומכים בכך שישראל תכיר בכל סוגי הנישואים, כולל נישואים אזרחיים, קונסרבטיביים ורפורמיים.
בקרב הציבור החילוני עומד אחוז התמיכה על 92%, תמיכה מביעים גם 31% מהציבור המגדיר עצמו כדתי. כך עולה מסקר שערך מכון סמית עבור עמותת חדו"ש - לחופש דת ושוויון לקראת ט"ו באב.
חדו"ש בודקת את עמדת הציבור בנושא חופש הנישואין מאז הקמתה, והסקר האחרון שב ומחזק את המסקנה כי מדובר ברוב עקבי ויציב מאז שנת 2010, בתנודות הסטייה הסטטיסטית. הסקר התקיים בראשית חודש אוגוסט 2024 בקרב מדגם מורחב של 800 איש כמדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל. טעות דגימה – 3.5%.
שאלה נוספת שנשאלה בסקר הייתה השאלה- "בהנחה שכל האפשרויות היו קיימות ומוכרות באופן שוויוני על פי החוק, אם את/ה או מישהו מילדך ירצו להינשא – איזו מסגרת היית בוחר/ת לנישואים?".
על פי ממצאי הסקר, רק 50% מהציבור היהודי היה בוחר בנישואים אורתודוקסיים, 13% היו בוחרים בנישואין קונסרבטיביים או רפורמיים, 8% היו בוחרים בנישואין אזרחיים בחו"ל, 14% היו בוחרים להתחתן במסגרת "נישואי יוטה" ו-15% היו בוחרים לחיות יחד בחיים משותפים ללא נישואים רשמיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה