מדדים ומחקרים

למרות האזהרות: אפליקציית הקניות הסינית טימו משתלטת על השוק

אפליקציות הקניות הסיניות משתלטות על השוק: מדו"ח "שופינג אינדקס" - תחזיות הקניות של סיילספורס לימי הקניות ועונת החגים של סוף השנה, עולה כי 43% מהצרכנים המערביים בוחרים לרכוש בטימו, למרות האזהרות שהיא משתמשת בפרטים אישיים שלכם לכאורה
מערכת ice |  7
אתר Temu (צילום shutterstock)
אפליקציות הקניות הסיניות משתלטות על השוק, כאשר הצרכנים מחפשים את העסקה הטובה ביותר: שני שליש מהצרכנים במערב ביצעו בחצי השנה האחרונה לפחות רכישה אחת בטימו (AliExpress, Cider, Shein, (Temu, או TikTok, כאשר Temu היא המנצחת הברורה, עם 43% מהצרכנים המערביים שרכשו בפלטפורמה זו, זאת למרות האזהרות שהיא אוספת ומשתמשת בפרטים אישיים של לקוחות ושמה אתכם בסכנה. כך עולה מדו"ח "שופינג אינדקס" - תחזיות הקניות של סיילספורס לימי הקניות ועונת החגים של סוף השנה,
63% מהצרכנים המערביים מתכננים לרכוש מאפליקציות קניות סיניות בעונת החגים הקרובה, וסיילספורס חוזה שהאפליקציות האלה ישתלטו על כ-160 מיליארד דולר מנתח השוק העולמי של המסחר האלקטרוני מחוץ לסין.
על-פי הדו"ח, 37% מהצרכנים ברחבי העולם אומרים שהם משתמשים בכרטיסי האשראי שלהם יותר היום מאשר לפני שנה, 32% מדווחים שהם משתמשים בשירותי אשראי חלופיים כמו "קנה עכשיו, שלם מאוחר יותר" בתדירות גבוהה יותר ו-43% מהצרכנים נוטלים על עצמם יותר חובות בהשוואה לשנת 2023.
לדברי לירן שכטר, סמנכ"ל פתרונות דיגיטל בסיילספורס ישראל: "בישראל היתה עליה ברכישה של מותגים כחול לבן בתחילת המלחמה, ובחלקה היא עדין קיימת, יחד עם זאת, אנחנו רואים גם חזרה למצב מאוזן יותר. כמו כן, אנחנו רואים שאין פגיעה משמעותית בצריכה ככלל, במקומות מסוימים אפילו ניתן לראות מגמה של ״פיצוי״, בדומה למה  שראינו בזמן הקורונה, ועלייה בקניות של מותגי יוקרה. משלוחים ארוכים מעמיסים על הרווחים התקפות החות'ים בים סוף ועליית מחירי הנפט הגולמי מעלות את עלויות המכולות ברחבי העולם, דבר שהעמיס על התשתיות במחצית הראשונה של השנה".

"כאשר הצרכנים מתמקדים בעלויות השנה הזו (במקום בזמני משלוח ומדיניות החזרות), משלוחים מוזלים וחינמיים הם דרישה בסיסית. למעשה, יותר ממחצית מהצרכנים אומרים שהם מעדיפים לרכוש יותר באינטרנט מאשר בחנות עם המשלוח חינם. סיילספורס חוזה שמותגים וקמעונאים יוציאו עוד 197 מיליארד דולר בהוצאות שילוח, עלייה של 97% לעומת שנה שעברה".
לדברי שכטר: "הישראלים אוהבים לקנות באונליין אבל רק כאשר זה באמת משתלם וגם נוח. זו הסיבה שהנאמנות לעסקי המרקטפלייס שהיו בארץ היתה מאוד נמוכה וכן בגלל שהם לא נתנו ערך מיוחד ללקוח. לכן ובגלל שעלויות התפעול באונליין הן גבוהות למדי - עסקים רבים כאלה נסגרו ולעומתם התחזקו מועדוני הלקוחות כדוגמת הייטקזון, מפעל הפיס, ההסתדרות וכן הלאה. הצרכנים משתמשים בבינה המלאכותית לחיפוש המתנה המושלמת".
"בעונת החגים שעברה, 17% מהרכישות המקוונות הושפעו מבינה מלאכותית וזה הסתכם ב-199 מיליון דולר ממכירות מקוונות ברחבי העולם, בנובמבר ודצמבר. השנה, הצרכנים ינצלו באופן מוגבר את הבינה המלאכותית – בידיעה או לא – לחיפוש המתנה הנכונה במחיר הנכון. למעשה, 53% מהצרכנים שנשאלו אמרו שהם מעוניינים להשתמש בבינה מלאכותית יוצרת למציאת המתנה המושלמת".
"ה"בלאק פריידי" הופך לסייבר מאנדיי. שני שליש מהצרכנים אומרים שהם מחכים לבצע רכישות גדולות עד Cyber Week, ו-65% מהצרכנים אומרים ש"הבלאק פריידי" מציע את ההנחות הטובות ביותר של השנה".
"למעשה, 72% מהצרכנים מעדיפים לקנות באינטרנט, בעוד שרק 31% אוהבים ללכת לחנות ב"בלאק פריידי", זאת מסיבת נוחות, משלוח חינם והיכולת לחפש את המחירים הטובים ביותר. סיילספורס חוזה שמכירות באינטרנט ייקחו 7% ממכירות החנויות ב"בבלאק פריידי".
"בישראל לא מחכים בהכרח לנובמבר, במיוחד השנה שחגי תשרי יחולו על כל חודש אוקטובר, לכן אנחנו יכולים לצפות לכך שהעלייה בצריכה ובכמות המבצעים תחל עוד לפני אוקטובר ותימשך עד לסוף נובמבר, תקופה ארוכה למדי. הקמעונאים יצטרכו להיות יצירתיים במבצעים על מנת לשמר את הצריכה הגבוהה גם בנובמבר. הכל כמובן בכפוף למצב המדיני-ביטחוני שעלול לטרוף את הקלפים" מציין שכטר. קמעונאים מנצלים צרכנים נאמנים כדי להימנע מעלויות שיווק דיגיטליות מופקעות".
"על-פי מדד הקניות של סיילספורס, שיעור הקונים החוזרים ברבעון הראשון עלה ב-8% לעומת השנתיים האחרונות. המחקר מראה ש-46% מהצרכנים אומרים שצבירה ומימוש נקודות נאמנות  הם הגורם השני בחשיבותו, לאחר המחיר, המשפיע על המקום שבו הם קונים. 63% מהצרכנים עושים יותר רכישות מחנויות שבהן הם יכולים לצבור ולממש נקודות נאמנות. בעונת החגים הזו, סיילספורס חוזה ש-2 מתוך 5 רכישות חג יבוצעו על ידי קונה חוזר נאמן".
לדברי לירן שכר: "התחרות בתקופת החגים שתהיה השנה ארוכה מן הרגיל תהיה גבוהה מן הרגיל והדרך לנצח אותה תהיה באמצעות לקוחות נאמנים. המתכון ללקוחות נאמנים הינו נתינת ערך ללקוח, זאת על ידי אימוץ חדשנות, AI, פרסונליזציה, ויצירת אמון, את זה עושים באמצעות איחוד כלל המידע הארגוני סביב הלקוח, אימוץ חדשנות באמצעות AI בסביבה בטוחה ומוגנת".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אתר מעולה
    חן 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קניתי מהם כמה פעמים ואני מרוצה מאוד גם קיבלתי מהם כמה פעמים החזר כספי והם אפילו לא ביקשו את הדברים בחזרה נהפוכו הם שלחו לי הודעה שאני יכולה לתרום את הדברים לאומת זאת אלי אקספרס שירות גרוע ואפילו לא מביאים אחזר כספי המידה ואתה לא מרוצה מהפריט שהזמנת
    סגור
  • 4.
    שקרנים רמאים
    ורה 07/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההזמנה לא הגיעה
    סגור
  • 3.
    לא עונים
    שרה 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רכשתי ארבע מוצרים 2 מהם הזמנתי פעמים שאר המוצרם עשו הזמנות קופלות נגד רצוני. התכתבתי ולא עונים מיד גם אם עונים אתה לא מספיק מקבל תשובה כל פעם יש לך נציג אחר ושוב אתה צריך לחזור על התלונה או מבקשים מראים לך תמונות לא תמיד ברור. צריך להחזור על כל מחדש ממש לא נעים. מזל שלי הכפולים עשו לי לא היה הרבה כסף וזה ממש מרגיז עושים לך הזמנות כופילם שמעתי מהרבה אנשים הם עושים הזמנות כופלים לא קונה יותר . אני רוכשת מחברה בשם joi חברה אמינה מקבלים זיכוי אם משהוא לא מסתדר. נכון האומנם המשלוחים מגעים מהר זה לא שווה עם עושים רכישות כפולים.
    סגור
  • 2.
    מישהו הזמין והגיע אליו ???
    קרן 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש שמועות שזה אתר נוכלות
    סגור
  • הזמנתי מהם כמה וכמה פעמים וכל פעם הגיע
    קונה מטימו 07/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יודעת לגבי זה, אבל כל ההזמנות שלי תמיד הגיעו
    סגור
  • 1.
    אזהרות ממוצאות שקרנים
    רוני 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אחלה אתר. אחלה שירות. מחירים מצויינים. מצידי שימכרו את הפרטים שלי עוד 1000 פעמים אם הם מצליחים למכור יותר זול ומביאים את המוצר תוך שבוע עד הבית... כל הפרסומים כנראה ממומנים על ידי המתחרים. אפשר לחשוב פייסבוק לא מוכרת את הפרטים...
    סגור
  • שקר
    פרדי 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    נכון מאוד.מלכלכים על טמו.שיראו לי הוכחה שהם משתמשים בפרטי כרטיס אשראי של הלקוחות.
    סגור