מדדים ומחקרים

מחקר נדיר חושף: זו התרופה שמאריכה את החיים בכ-25%

חשבתם שתרופות לאריכות ימים קיימות רק בסרטי הפנטזיה? נכון לעכשיו אולי כן, אבל מחקר חדש שנערך על עכברים במעבדה חושף ממצאים מרעישים במיוחד, לפיהם חייהם של אותם עכברים הוארכו בכ-25%, ובנוסף הם היו חשופים פחות משאר העכברים למחלות סרטניות. אז איך זה עובד?
מערכת ice | 
חדשנות רפואית (צילום shutterstock)
אחד הדברים שמדענים ובני אדם כאחד מפנטזים עליו מזה שנים ארוכות הוא מציאת תרופה מאריכת חיים. נדמה שהדבר הדמיוני הזה נלקח רק מסרטים ובעיקר פנטזיות, וכי האנושות לא תצליח להגיע להישג דרמטי שכזה.
אבל אם תשאלו את צוות החוקרים במעבדת MRC למדעי הרפואה באימפריאל קולג' לונדון ובית הספר לרפואה Duke-NUS בסינגפור, אתם טועים ובגדול. שני הגופים חברו למחקר מטורף, במסגרתו נערך ניסוי נדיר, שהגיע לתוצאות מדהימות.
למעשה, אותו צוות חקר על עכברים השפעות של חלבון בשם אינטרלוקין-11, שרמות החלבון בגוף האדם שצורך אותו עולות ככל שאנו מתבגרים. החוקרים גילו כי אותו חלבון אמנם תורם לרמות גבוהות יותר של בעיות דלקתיות, אך מאידך, הוא הופך מספר מתגים ביולוגיים השולטים בקצב ההזדקנות.
הם בחנו עכברים שהגיעו לגיל של 75 שבועות, שהם למעשה שוויי ערך לאדם בן 55, ונתנו להם תרופה לניקוי החלבון המדובר מגופם. תחילה, מצאו החוקרים כי עכברים שהיה חסר להם חלבון אינטרלוקין-11 היו חשופים פחות משאר העכברים למחלות סרטניות. כמו כן, הם הראו שיפור בתפקוד השרירים שלהם. אבל גולת הכותרת שהדהימה את החוקרים היא העובדה שאותם עכברים האריכו את תוחלת החיים שלהם בקצת פחות מ-25%. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה