מדדים ומחקרים

סקר מנדטים משוגע: הליכוד מתחזק, מפלגת ימין חדשה מאבדת גובה

הליכוד בראשות בנימין נתניהו מגלה סימני התאוששות, עם עלייה של מנדט ל-21, בעוד המחנה הממלכתי מאבד מנדט ויורד ל-23. המפלגה החדשה של אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, איילת שקד וגדעון סער מתחילה לרדת ולמרות הציפיות הגבוהות, המפלגה רושמת ירידה משמעותית של 3 מנדטים
מערכת ice |  7
אביגדור ליברמן, בנימין נתניהו ובני גנץ (צילום יח"צ, שרון רביבו)
על רקע אירועים דרמטיים בזירה הביטחונית והמדינית, הפוליטיקה הישראלית ממשיכה לרתוח. סקר חדש של "מעריב" חושף תמונת מצב מרתקת של המפה הפוליטית, עם שינויים משמעותיים בכוחן של המפלגות ובמאזן הכוחות בין הגושים.
הליכוד בראשות בנימין נתניהו מגלה סימני התאוששות, עם עלייה של מנדט ל-21, בעוד המחנה הממלכתי מאבד מנדט ויורד ל-23. תנועה זו מצמצמת את הפער בין שתי המפלגות הגדולות ומרמזת על שינוי אפשרי במאזן הכוחות הפוליטי. במקביל, ישנם שינויים מעניינים בקרב המפלגות הערביות, כאשר רע"ם מאבדת מנדט וחד"ש-תע"ל מתחזקת במנדט.

אחד הממצאים המפתיעים בסקר נוגע למפלגת הימין המאוחדת החדשה, הכוללת אישים בולטים כמו אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, איילת שקד וגדעון סער. למרות הציפיות הגבוהות, המפלגה רושמת ירידה משמעותית של 3 מנדטים, ומגיעה ל-24 בלבד. תוצאה זו מדגישה את האתגרים העומדים בפני מפלגות חדשות בזירה הפוליטית הישראלית המורכבת.
בנושא החטופים בעזה, הסקר מגלה תמיכה משמעותית במתווה נתניהו להשבתם, עם 54% מהנשאלים המביעים תמיכה במהלך. עם זאת, 24% מתנגדים למתווה, ו-27% עדיין לא גיבשו דעה בנושא. נתונים אלה משקפים את המורכבות של הסוגיה ואת הדילמות העומדות בפני מקבלי ההחלטות.
הסקר, שנערך על מדגם מייצג של 502 משיבים, מספק תמונת מצב עדכנית של הלך הרוח הפוליטי בישראל. עם זאת, עם טעות דגימה של 4.4%, חשוב לזכור כי המצב הפוליטי נותר נזיל ועשוי להשתנות במהירות בתגובה לאירועים עתידיים. ככל שישראל ממשיכה להתמודד עם אתגרים ביטחוניים ומדיניים, הזירה הפוליטית צפויה להישאר דינמית ובלתי צפויה.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    איך לא
    שרה 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האיכר התקשורת השמאל אומרים הימין ביבי נחלש . למרות כל מה אומרים על ביבי מארגני השמאל עדיין ביביי ממשיך להוביל למרות הכל השמאל לא מצליח להוציא את כל העם נגד ביבי כי רוב העם לא ממש טיפש כולם מבינים מה קרה 7 10. לפיד כל מה יש לו בפה כומו מנטרה ביבי זה קרה במשמרת שלך נכון אז מה . מעניין למה לפיד חברים שלו לא פונים לאלה היו צריכים להעתכן את הדרג המדיני איפשר לשקר ביבי ידע הכל. כתוב הכל היו התראות מאותם תצפניות יש חשד לפריצה חצי שנה לפני הטבח גם כמה שעות לפני הטבח היו התראות הקצונה מדוע לא ראו לנכון לספר לרמטכל שר הביטחון זה התפקיד שלהם למה יש רמטכ"ל שר ביטחון לא ברור לי. לפיד בבקשה תפנה לאותם אלה היו צריכים העתכן את הדרג המדיני. עובדה ראש המימשלה היקר רוב העם מאמין לביבי אחרת היו הלא הם מקבלים שכר מנקר עיניים יש להם את החיים הטובים יפה הנפש המדינה נתנה בהם אימון. לא תצלחו לבלבל את הציבור כולל לפיד אומר ביב זה היה במשמרת שלך. שלך. זה הלפיד אמר עזתים מורתאים חמש שנים קדימה על סמך אמר לפיד עזתים מורתאים חמש שנים קדימה הם לפיד בדק את הנושא הדרג הצבאי יית
    סגור
  • 4.
    לא יעזור לסמול - הימין ישאר ויתחזק. ננצח את בגצ ואת הכת (ל"ת)
    ניר 07/2024/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • המטורפים לא מתים
    מק 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצערנו הרב כת נתניהו יוצאת מהארון חבורה של חולי נפש שגם אחרי כול מה שקרה בלי בושה פותחים את הפה .הפעם לא יעזור לכם הליכוד ימחק .משוגעים רדו מהעץ
    סגור
  • 3.
    גנץ ברח בעיצומה של מלחמה. למה הוא באמת ציפה
    ט 07/2024/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איזה מנהיג בורח בעיצומה של מלחמה ומשאיר את יריבו להילחם לבד ומצפה להצלחה בקלפי. מאז שגנץ ברח הממשלה בראשות ביבי הכו את חמאס נמרצות , חסלו את דיף ובקרוב גם יחסלו את סינוואר. ומה גנץ חושב שהעם לא יודע להבין שמי שנלחם גם אם לבדו הוא ראוי לקרדיט והבנה. מי אמר לו שבריחה וישיבה בצדליד מזגנים קרירים יביאו לו מנדטים במקום להשתתף בהובלת הלחימה. ואני בכלל לא בחרתי ביבי אבל בהחלט יודע להעריך את מי שעושה מול מי שיושב בצד ורק מתלונן. גנץ גמור. השמאל גמורים. גם בבחירות הבאות הימין יעלה והקפלניסתים יכולים רק להצית עצמם מרוב עצבים.
    סגור
  • 2.
    עעע
    ע 07/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נפתלי בנט יהיה ראש ממשלה אם אתם רוצים ואם לא
    סגור
  • הוא יהיה ראש ממשלה בנרניה (ל"ת)
    ניר 07/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    סקר מדוייק...!
    54+24+27= 105% 07/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם 54% מהנשאלים המביעים תמיכה במהלך. עם זאת, 24% מתנגדים למתווה, ו-27% עדיין לא גיבשו דעה
    סגור