מדדים ומחקרים

סקר מנדטים משוגע: בן גביר זוכה לאמון שיא, הממשלה בסכנה?

בשאלת המנהיגות העתידית של גוש הימין, השר איתמר בן גביר זוכה לתמיכה הגבוהה ביותר בקרב מצביעי הקואליציה עם 24% תמיכה, הסקר בחן גם תרחיש של הקמת מפלגת ימין מאוחדת בהשתתפות אישים בולטים כמו אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, ויוסי כהן. בתרחיש זה, המפלגה החדשה זוכה ל-27 מנדטים
מערכת ice |  8
איתמר בן גביר ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
סקר חדש שנערך על ידי מכון לזר מחקרים עבור "מעריב" חושף תמורות משמעותיות בנוף הפוליטי הישראלי. על רקע המשך הלחימה בעזה, המתיחות בצפון, וסוגיית החטופים, ניכרים שינויים בהעדפות הבוחרים ובתמיכה במנהיגים פוליטיים.
בתרחיש של בחירות מיידיות לכנסת, המחנה הממלכתי מוביל עם 24 מנדטים, כשהליכוד מדורג שני עם 20 מנדטים. ישראל ביתנו ויש עתיד מתייצבות עם 14 ו-13 מנדטים בהתאמה. התוצאות מצביעות על המשך המגמה של 50 מנדטים לקואליציה הנוכחית, 60 לאופוזיציה, ו-10 למפלגות הערביות.

הסקר בחן גם תרחיש של הקמת מפלגת ימין מאוחדת בהשתתפות אישים בולטים כמו אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, ויוסי כהן. בתרחיש זה, המפלגה החדשה זוכה ל-27 מנדטים, מה שמשנה את מאזן הכוחות הפוליטי.
בשאלת המנהיגות העתידית של גוש הימין, השר איתמר בן גביר זוכה לתמיכה הגבוהה ביותר בקרב מצביעי הקואליציה עם 24% תמיכה. יוסי כהן ובצלאל סמוטריץ' מדורגים אחריו עם 14% ו-11% בהתאמה.
הסקר מגלה גם כי בני גנץ מוביל על בנימין נתניהו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, אם כי בפער קטן של 5%. לעומת זאת, נפתלי בנט מקדים את נתניהו בפער משמעותי של 13% באותה שאלה.
תוצאות אלו משקפות את הדינמיקה המשתנה בפוליטיקה הישראלית ומצביעות על אפשרות לשינויים משמעותיים במפה הפוליטית בעתיד הקרוב. עם זאת, חשוב לציין כי סקרים משקפים תמונת מצב זמנית, והמציאות הפוליטית עשויה להשתנות בהתאם להתפתחויות עתידיות.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מלך
    גבריאל 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בן גביר איש אמת הוא יוביל את העם בעזרת ד'
    סגור
  • 5.
    איך?
    איכפת 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 2
    חוץ מלהתהלם ולפטפט מה הוא יודע לעבור באור אדום ? מה הוא גנרל גדול? אז איך ,איך
    סגור
  • אמתה מבין שאתה מפיץ שקרים
    אייל 09/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שעבר באדום זה הנהג שלו בהנחיית יח' מגן, רמת בקיאות וזיכרון פנמונלי והיחידי שםיו וליבו זווים
    סגור
  • תותח על
    דימה 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אל תצרוך תקשורת! מפחדים ממנו ולכן מאירים אותו באור שלילי בלבד! למעשה ב8 באוקטובר, יום אחרי הטבח, פתאום היועמשית אישרה לעשות כל מה שמנעה מבן גביר לעשות שנה שלמה בבתי הסוהר! פתאום נפתחו העיניים לאנשים שהוא היחיד שבאמת מתנהל נכון מול הערבים (לכן הם מנסים להרוג אותו כי רק הוא הורס להם את התוכניות). הוא משבר כבג שנים על כוח מגן לאומי למצבי חירום. הוא דואג לחלק נשק לאזרחים כדי שיוכחו להגן על עצמם במקרי פיגועים ועוד. נותן גיבוי לחייליל ולשוטרים שאנחנו שולחים להילחם עבורנו מדי יום. אל תאמין לתקשורת! הכול אינטרסים! בן גביר מאלץ את ביבי לפעול ולעשות משהו! אחרת ביבי היה ממשיך לשמור על שקט ואי עשייה תעשייתיים! אגב, נוהגים להציג את מצביעי בן גביר באור שלילי. לכן, אציין בפנייך שאני בעל שלושה תארים, גר ביישוב במרכז שהוא בטופ 10 בארץ מבחינה סוציו אקונומית ובדרגה תעסוקתית רמה. אגב, סביבי עוד מצביעי בן גביר רבים שלא מדברים על זה בקול, בגלל הלעג בתקשורת. גם זה ישתנה בקרוב. בן גביר לא חף מטעויות, אך הוא הבחירה הנבונה ביותר ואצביע רק לו!!
    סגור
  • 4.
    הימין מצביע למי שמוכר סיסמאות חלולות ועושה "אפס"
    חרד למדינה 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    4 8
    להחליף את נתניהו בבן גביר אז כבר אפשר לסגור את המדינה
    סגור
  • 3.
    בנט שבגד חחחחחחח
    יוסי 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    5 2
    חחחחחח
    סגור
  • 2.
    אמין מאד
    Usa 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    3 4
    בן גביר יןתר אמין מכל הפוליטיקאים הנוכחיים בוגאי יותר מנתניהו , גנץ , אייזנקוט שלא נדבר על לפיד או גולן .
    סגור
  • 1.
    בחערות
    בוכצ'בסקי 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    4 1
    המעניין כאן זה שהשמאל תמיד אבל תמיד מנצחים בסקרים ובבחירות מפסידים ישר כח תמשכו לחיות בסרט פופקורן בדרך
    סגור