מדדים ומחקרים

טסים לחו"ל: דירוג נמלי התעופה המדייקים ביותר בעולם נחשף

הממצאים מפתיעים: דרום אפריקה, קולומביה, ברזיל וארצות הברית מובילות ברשימת הנמלים המדייקים ביותר. נמל התעופה של קייפטאון בדרום אפריקה מוביל עם ציון של 8.6, המשקף 86% דיוק בהגעת טיסות. אחריו ניצבים נמלי התעופה של ברזיליה ופנמה סיטי
מערכת ice |  1
נמל תעופה (צילום freepik)
בעולם שבו נוחות ודיוק הם מילות המפתח בחוויית הטיסה, דירוג חדש של חברת AirHelp מספק תובנות מפתיעות על ביצועי נמלי התעופה ברחבי העולם. הדירוג, שבחן 239 נמלי תעופה ב-69 מדינות, מתמקד בעיקר בדיוק הטיסות ובחוויית הנוסעים.
במרכז הדירוג עומד מדד הדיוק, המהווה 60% מהציון הכולל. טיסה נחשבת מדויקת אם היא נוחתת בטווח של 15 דקות מזמן ההגעה המתוכנן. 40% הנותרים מבוססים על חוות דעת הנוסעים, כולל הערכות על איכות המזון והחנויות בנמל.

הממצאים מפתיעים: דרום אפריקה, קולומביה, ברזיל וארצות הברית מובילות ברשימת הנמלים המדייקים ביותר. נמל התעופה של קייפטאון בדרום אפריקה מוביל עם ציון של 8.6, המשקף 86% דיוק בהגעת טיסות. אחריו ניצבים נמלי התעופה של ברזיליה ופנמה סיטי.
ד"ר יעל כהן, מומחית לתעופה מאוניברסיטת תל אביב, מסבירה: "הדירוג מדגיש את החשיבות של תשתיות יעילות ומערכות ניהול מתקדמות. נמלים כמו קייפטאון משקיעים רבות בטכנולוגיה ובהכשרת צוותים, מה שמשתקף בביצועים המרשימים."
מעניין לציין כי נמלי תעופה יפניים תופסים מקום מכובד ברשימה, עם נגויה ואוסקה במקומות הרביעי והחמישי בהתאמה. "זו עדות לדיוק ולמקצועיות שמאפיינים את התרבות היפנית," מוסיף פרופ' דן שגיא, חוקר תרבויות אסיה.
מנגד, הדירוג חושף גם את הנמלים המתקשים בדיוק. נמל התעופה של טוניס בתוניסיה מדורג אחרון עם ממוצע דיוק של 48% בלבד, ואחריו לונדון גטוויק וליסבון. "אלו נמלים שמתמודדים עם אתגרים כמו עומס יתר ותשתיות מיושנות," מסביר מר אבי לוי, יועץ תעופה בכיר.
הדירוג מתייחס גם לחוויית הנוסעים מעבר לדיוק הטיסות. נמל התעופה של נאשוויל, שדה התעופה צ'אנגי בסינגפור ונמל חמד בדוחא מובילים בקטגוריה זו. "אלו נמלים שהשכילו להבין כי חוויית הנוסע מתחילה הרבה לפני העלייה למטוס," אומרת גב' רונית כהן, מומחית לשיווק תיירותי.
פרופ' יורם שפירא, ראש המחלקה לניהול תעופתי באוניברסיטת בן-גוריון, מסכם: "הדירוג הזה הוא קריאת השכמה לתעשיית התעופה העולמית. הוא מראה שדיוק ושירות איכותי אינם בהכרח נחלתם של הנמלים הגדולים והמפורסמים ביותר. זו הזדמנות לנמלים קטנים יותר להתבלט ולמשוך אליהם חברות תעופה ונוסעים."
הדירוג החדש צפוי להשפיע על החלטות של חברות תעופה ונוסעים כאחד. ככל שהמודעות לחשיבות הדיוק גוברת, נמלי תעופה ברחבי העולם יידרשו להשקיע יותר בשיפור ביצועיהם ובחוויית הלקוח. עבור הנוסעים, זוהי בשורה טובה המבטיחה טיסות נוחות ומדויקות יותר בעתיד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נמל תעופה בן גוריון?
    הנוסע המתמיד 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדוע לא מוזכר נמל תעופה בן גוריון? גם כאן מתערב בית הדין הפלילי של האג?
    סגור