מדדים ומחקרים

יותר עוז, פחות נועה ומאיה: כך השפיעה המלחמה על השמות הנפוצים בישראל

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את נתוניה בנוגע לתינוקות שנולדו בשנת 2023. "מוחמד" מככב בראש הטבלאות, בכל האוכלוסיות. "אביגיל" הגיעה למקום הראשון בקרב הבנות היהודית. וגם - מה השתנה מאז ה-7 באוקטובר?
מערכת ice | 
תינוק (צילום unsplash)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שלישי) את נתוניה בנוגע לשמות הנפוצים ביותר שניתנו לתינוקות בישראל במהלך שנת 2023. השם הנפוץ ביותר בקרב בנות יהודיות הוא אביגיל, בקרב בנות מוסלמיות השם הנפוץ ביותר הוא מרים. בקרב האוכלוסייה היהודית השם הנפוץ ביותר שניתן לבנים הוא דוד, ואחריו לביא ויוסף. השם הנפוץ ביותר בישראל הוא השם מוחמד
במקום השני בקרב בנות יהודיות היה השם איילה, בו נקראו 1,171 תינוקות שנולדו בשנה החולפת, ואחריו השם תמר, בו נקראו 1,113 ילדות. הנתונים שפורסמו מתייחסים גם לחלוקה על-פי אזורים. כך לדוגמה ניתן לראות כי השם אביגיל היה נפוץ ביותר בקרב בנות שנולדו בעיר אשקלון וניתן ל-2.9% מהבנות שנולדו בעיר. 
בעיר תל-אביב, לעומת זאת, השם מאיה היה השם הנפוץ ביותר והוא ניתן ל-3.2% מהבנות שנולדו שם. בבית שמש 4.4% מהבנים היהודים נקראו דוד, בנתיבות ובירושלים נרשם נתון דומה של 4.2%. מבחינה מספרית, בירושלים ניתן השם דוד להכי הרבה תינוקות השנה - 306 בסך הכול. 
נראה כי אירוע ה-7 באוקטובר השפיעו גם על בחירת השמות של הורי ישראל. בין השמות שמיקומם היחסי עלה: אביגיל, שרה, אורי, לביא ואיילה. בין השמות שירדו בפופולאריות היו: דניאל, נועה, משה, עומר, מאיה ומרים. הורים רבים יותר נתנו את השמות עוז, אור ויהב לילדיהם מאשר בשנים הקודמות. לעומת זאת שכיחות השם בארי ירדה בתקופה שאחרי ה-7 באוקטובר, ועמדה על שני שליש מהשכיחות היחסית בתקופה של לפני תאריך זה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה