מדדים ומחקרים

ביטוח לאומי עולה להתקפה: "אחוז הפניות המוצדקות 8.7%"

ביטוח לאומי נגד דו"ח נציבות תלונות הציבור: "אחוז הפניות המוצדקות כלפי הביטוח הלאומי עומד על 8.7% בלבד (ויורד מדי שנה), בעוד התלונות המוצדקות בכלל הגופים עומד על 33%. חבל מאוד שזה לא צויין בהדגש, כמי שדוגלים בשיפור השירות לתושבי מדינת ישראל"
כפיר אדר |  9
ביטוח לאומי (צילום shutterstock, Magma Images)
תגובת הביטוח הלאומי לדו״ח נציבות תלונות הציבור היה חריג וחריף במיוחד, זאת לאחר שהודגשו בדו"ח נקודות מעט פחות מחמיאות, על אף שנרשמו שיפורים בלא מעט פרמטרים לעומת הדו"ח בשנה שעברה.
בביטוח לאומי מסרו: "שני הדברים המשמעותיים ביותר לציין בהקשר של דו״ח הנציבות הוא שאין גוף ציבורי שמטפל באופן רוחבי ונוגע בכמעט כל אזרחי ישראל, ומכאן גם יחס הפניות בשונה מכל ארגון ציבורי אחר בכלל, ובשעת משבר ומלחמה בפרט".
 
כמו כן צוין: "השני, שאחוז הפניות המוצדקות כלפי הביטוח הלאומי עומד על 8.7% בלבד (ויורד מידי שנה), בעוד התלונות המוצדקות בכלל הגופים עומד על 33%.  חבל מאוד שזה לא צויין בהדגש, כמי שדוגלים בשיפור השירות לתושבי מדינת ישראל".
כאמור, במוקד התלונות של הגופים הציבוריים עומדים נושאי המענקים והשירות לציבור, עם 230 ו-228 תלונות בהתאמה. נתון זה מצביע על הקשיים הכלכליים המשמעותיים שחווים רבים, לצד תסכול מרמת השירות הממשלתי.  הביטוח הלאומי ורשות המיסים מובילים ברשימת הגופים הללו, עם 190 ו-144 תלונות בהתאמה, מה שמשקף את הקושי במיצוי זכויות ומענקים.
עיריית אשקלון, במפתיע, מדורגת שלישית עם 124 תלונות, ככל הנראה בשל מדיניות הפינוי החלקי שלה למרות היותה תחת איום מתמשך. דו"ח זה לא רק משקף את המצוקות העכשוויות, אלא גם מדגיש את הצורך בשיפור מערכות התמיכה הממשלתיות ובהתאמתן למצבי חירום. הוא מהווה כלי חשוב עבור קובעי מדיניות בזיהוי נקודות תורפה ובתכנון מענה יעיל יותר לצרכי האזרחים בעתות משבר.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    ביטוח לאומי כישלון בשרות
    בתשבע אוחיון 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התנהלות מבזה .מתמשכת.מזלזלת.העיקא מפרסמים כל היום שהם בשביל האזרחים.צריך שם שינויי משמעותי
    סגור
  • 7.
    הם אפילו לא עונים לפניות, ואין שום טלפון שאפשר להתקשר
    גבריאל 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משאירים פניה ולא חוזרים אליך. אף פעם. לא שמים על חוקים, תקנות, חוזרי מנכ"ל וצווים משפטיים. פשוט גוף עברייני, משפחת פשע. מן הסתם האחוזים שהם חירבשו פה זו המצאה גמורה ושקר, כרגיל.
    סגור
  • 6.
    ביטוח לאומי מתפקד מצוין נותן שירות טוב לאזרח.תיפקוד 100 (ל"ת)
    סיון 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    ביטוח לאומי טפו
    בוב הבנאי 06/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועדות ראפואיות מכורות מראש עם רופאים שמקבלים שכר מהם .ליפריד מיד
    סגור
  • 4.
    בטוח לאומי
    אריק 06/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבטוח הלאומי מבקר את עצמו ורק לבדומבקר המדינה עוזרים לו
    סגור
  • 3.
    אם כך...
    אנטי ממסדי 06/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז אחוז המשלמים מס ביטוח לאומי צריך להיות זהה. רק 8.7 אחוזים. לא? אני טועה? ישראבלוף, עובדים עליכם בעיניים משנת 48
    סגור
  • 2.
    בולשיט
    מולייר 06/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האחוזים האלה שיקריים הרי אתם רומסים אזרחים חלשים שאין בכוחם ואין בידם כסף להתמודד עם כל הבולשיט שאתם מפילים עליהם בכל תביעה ומייאשים אותם לכן אחוז התביעות שמתקבלות כזה נמוך מוסד גועל פשוט להקיא עליכם .
    סגור
  • 1.
    הצד האפל של גופי המדינה
    בשם החלשים 06/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדינת הקומבינות מצד אחד נותנים מצד שני יש עמותות אופוטרופסים שעושקות קצבאות בגזל את אוכלסית הנכים וחסרי הישע ומתעללות בנפשם וביטוח לאומי במקום להעביר לנכים מעביר לעמותה גג לחוסה אוכלי חינם בחסות החוק
    סגור
  • בדיחה בדיחה
    א 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש בדיחה
    סגור