מדדים ומחקרים

סקר בחירות משוגע: זו המפלגה ששווה 34 מנדטים

על אף עלייה של גוש הימין ל-53 מנדטים, קלה אך משמעותית לעומת סקרים קודמים, נרשמה התחזקות של המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ, המוביל את טבלת המנדטים עם 25 מושבים. הקמת מפלגת מרכז-ימין חדשה בראשות אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, יוסי כהן וגדעון סער. מפלגה כזו, לפי הסקר, עשויה לזכות ב-34 מנדטים
מערכת ice |  4
אביגדור ליברמן, בני גנץ ויאיר לפיד (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, אוליביה פיטוסי)
סקר חדש שפורסם הערב בחדשות 13 מציג תמונה פוליטית מרתקת ומעלה שאלות מהותיות לגבי עתידה הפוליטי של ישראל. הסקר, שנערך על ידי פאנל פרויקט המדגם וסטט נט, מצביע על מגמות חדשות ומפתיעות בכוונות ההצבעה של הציבור הישראלי.
הממצא הבולט ביותר הוא עלייתו של גוש הימין ל-53 מנדטים, עלייה קלה אך משמעותית לעומת סקרים קודמים. זאת, לצד התחזקותו של המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ, המוביל את טבלת המנדטים עם 25 מושבים.
בגוש השמאל-מרכז, יש עתיד בראשות יאיר לפיד מתייצבת על 12 מנדטים, כשישראל ביתנו של אביגדור ליברמן צמודה אליה עם 11 מנדטים. איחוד מפתיע של מפלגות העבודה ומרצ מציג כוח מחודש עם 10 מנדטים, מספר דו-ספרתי שמעיד על התאוששות אפשרית של השמאל הציוני.

המפלגות הערביות ממשיכות להיות גורם משמעותי, עם 5 מנדטים לחד"ש-תע"ל ו-4 לרע"ם. בסך הכל, גוש השמאל-מרכז והמפלגות הערביות מגיעים ל-67 מנדטים, רוב תיאורטי להקמת ממשלה.
בצד הימין, הליכוד בראשות בנימין נתניהו מתייצב על 21 מנדטים, ירידה משמעותית מכוחו ההיסטורי. עוצמה יהודית מפתיעה עם 10 מנדטים, ש"ס עם 9, יהדות התורה עם 8, והציונות הדתית עם 5 מנדטים.
הנתון המעניין ביותר בסקר הוא התרחיש ההיפותטי של הקמת מפלגת מרכז-ימין חדשה בראשות אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, יוסי כהן וגדעון סער. מפלגה כזו, לפי הסקר, עשויה לזכות ב-34 מנדטים, בעיקר על חשבון מפלגות המרכז הקיימות.
תרחיש זה מדגיש את הדינמיות של המפה הפוליטית הישראלית ואת הפוטנציאל לשינויים דרמטיים בהעדפות הבוחרים. הוא גם מעלה שאלות לגבי יציבות הגושים הפוליטיים הקיימים ומצביע על אפשרות להתארגנות פוליטית חדשה שתשנה את כללי המשחק.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ממתין לתוצאות האמת .. פילבר .
    טרבלסי 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא סתם הפרקליטות מחליטה לתבוע אותו בתור דובר אמת . הסיבה - גם בסקרים הוא צודק .
    סגור
  • 3.
    דעה
    איל 06/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סקרים שקרים עלינו נופלים.
    סגור
  • 2.
    חחחחח מפלגת השורא
    רוית 06/2024/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דש לעבאס וואליד טאטא הימין שמימין לימין . חבורת רלב
    סגור
  • 1.
    סקר
    אדריאנה כץ 06/2024/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כל הכבוד ללפיד עם כל השטויות והפכי התובנות וההצהרות יש עדיין מי שבוחר בו. לדעתי זה השג גדול מאוד. הרי כולם יודעים כי המלך הוא ערום.
    סגור