מדדים ומחקרים

מתחילת המלחמה: זינוק במשברים הזוגיים בישראל

זינוק של 120% בפניות למוקד בצפון המטפל בבעיות בזוגיות מתחילת המלחמה. מרכז חיבורים לזוגיות ומשפחה מפרסם נתונים על זינוק במספר הפונים לטיפול מתחילת המלחמה, עו"ס אורה שושן, ראש המרכז: "החוסן מתחיל במשפחה"
מערכת ice | 
זוגיות במשבר (צילום freepik)
מתחילת המלחמה חל זינוק של 120% בפניות למוקד של מרכז חיבורים לזוגיות ומשפחה בצפון. מרכז חיבורים בבית שאן מפעיל מספר מיזמים בתחומי זוגיות ומשפחה ביניהם סדנאות, כנסים ומוקד המחבר בין משפחות וזוגות שנזקקות לטיפול לבין מטפלים מוסמכים המתמחים בתחום, בנוסף מסבסד המרכז את הטיפולים למשפחות שמצבם הכלכלי לא מאפשר להן לממן טיפול.
מנתוני המרכז מתחילת המלחמה חל זינוק של 120% בפניות למוקד כשסך הכול מתחילת המלחמה נרשמו 340 פניות חדשות, להם העניק המרכז 2350 שעות יעוץ וטיפול.
משפחות רבות חוות כעת סטרס שנובע מהמצב באופן כללי או כתוצאה מבן משפחה מגוייס. בנוסף מאות אלפי ישראלים התפנו מבתיהם והמצב הזה מייצר בעיות בתחום הזוגי והמשפחתי וכן מעצים בעיות קודמות" מסבירה אורה שושן, ראש מרכז חיבורים לזוגיות ומשפחה, "בנוסף מילואימניקים רבים שהתנתקו מהבית לתקופות ארוכות מרגישים צורך לפצות על כך בהשקעה בחיזוק התא המשפחתי וזה מוביל לעלייה במספר הפניות".
"גם המדינה מכירה בצורך לחזק את התא המשפחתי שנפגע במלחמה ולכן ממנת טיפולים זוגיים למשפחות המילואימניקים, חשוב מאוד לא להזניח את הבעיות, לא להתבייש לפנות ולטיפול ולהקדיש זמן לחיזוק הזוגיות" אומרת שושן, "דווקא השנה עם כל האתגרים שעברנו חשוב לחזור ולחזק את הבסיס- החוסן מתחיל במשפחה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה